Anadolu liselerinde 10. sınıfta başlayan Almanca derslerinde konular genellikle anlatım ve soru-cevap yöntemleri kullanılarak işlenmektedir. Bu yöntemler sunuş yolu öğretim stratejilerine bağlı olduğundan öğretmen merkezlidir ve öğrenme tam gerçekleşmeyebilir. Bu çalışmada, öğrencilerin zihinsel yeteneklerini kullanmalarına imkan tanıyan 6 şapkalı drama tekniği ile öğrencilerin pasif kaldığı sunuş yolu anlatım tekniğinin başarıya etkisi araştırılmıştır. Edward de Bono'nun Altı Şapkalı Düşünme Tekniği'nin temelinde, düşüncelerimizi altı farklı bakışı simgeleyen farklı renklerdeki şapkaları takarak ortaya koymak ve yaratıcılığımızı geliştirmek yatmaktadır. Çalışmada verilerin elde edilebilmesi için, öğrencilere değerlendirme anketleri dağıtılmıştır ve konu anlatımının ardından test yapılmıştır. 6 şapkalı drama tekniğinin uygulandığı sınıflarda, başarının diğerlerine göre çok daha yüksek olduğu tespit edilmiştir.
Subjects in German Lessons which start in the tenth class in Anatolian High Schools are generally studied by using explanation and question-answer methods. These methods are teacher focused methods since these depend on the presentation teaching strategies. In this survey, the Effect on success of two methods which are the drama technique with six hats wich enable the students to use their mental abilities and presantative explanation technique in wich the students are passive is searched. In the base of Edward de Bono’s drama technique with six hats, we tell our ideas by wearing different colored hats wich symbolize six different angles of view. And by doing this we can increase our creativity. Evaluatin questionnaires have been sperated to the students to get the data and after explaining the subjects, test has been done. It has been established that success in the classes in which drama technique with six hats has been used is much higher than that of other classes.