Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

Türkçe öğretmeni adaylarının öğretim teknolojilerini kullanmaya yönelik öz güvenleri

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Eyüp, Bircan
dc.date.accessioned 2020-10-14T07:01:40Z
dc.date.available 2020-10-14T07:01:40Z
dc.date.issued 2012
dc.identifier.issn 1308-9196
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1276
dc.description.abstract Günümüz bilgi çağının vazgeçilmez araçları arasında yer alan teknolojik araçlar eğitim-öğretim alanında da vazgeçilmez hale gelmektedir. Eğitim öğretim ortamlarında bu araçların etkin ve yararlı kullanılması kalitenin artmasını sağlamaktadır. Bu konuda en önemli sorumluluk ise öğretmenlere düşmektedir. Bu nedenle bu çalışmanın amacı, Türkçe öğretmeni adaylarının öğretim teknolojilerini kullanmaya yönelik öz güvenlerini belirlemektir. Çalışmada tarama modeli kullanılmıştır. Çalışmanın evrenini 2011-2012 eğitim öğretim yılında Karadeniz Teknik Üniversitesi Fatih Eğitim Fakültesi Türkçe Eğitimi Bölümünde öğrenim gören öğrenciler oluşturmaktadır. Örneklemini ise bu bölümün son sınıfında öğrenim gören % 55.4’ü kız (62), % 44.6’sı erkek (50) olmak üzere toplam 112 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Çalışmada veri toplama aracı olarak beşli likert tipli ‘Teknoloji Tutum Ölçeği’ kullanılmıştır. Veriler SPSS 16.0 paket programına girilerek aritmetik ortalama ve t-testi teknikleri kullanılarak analiz edilmiştir. Çalışmanın sonucunda Türkçe öğretmeni adaylarının öğretim teknolojilerini kullanma konusunda öz güvenlerinin ‘yeterli’ seviyede olduğu ortaya çıkmıştır. Cinsiyet bakımından da kadın ve erkek öğretmen adayları arasında anlamlı bir fark olmadığı tespit edilmiştir. tr
dc.description.abstract Technological tools that are among the essential tools for today’s information age are also becoming indispensable in the field of education. The usage of these tools in education environments effectively and beneficially provides increase of quality.The most important responsibility in this matter is on the shoulders of teachers. The aim of this study was to determined determine Turkish teacher candidates' self-confidence about use of instructional technologies. Survey model was used in this study. Study population consisted of Students of Turkish Language Teaching in Karadeniz Technical University, Fatih Faculty of Education (2011- 2012 academic years). The sample of study consisted of 112 senior students of this department (Female= 55.4%, Male= 44.6%).In this study, 5 point likert type Technology Attitude Scale was used as data collection tool. Data were analyzed by using the arithmetic mean and t-test techniques inentering SPSS 16.0 package program. As a result of the studyTurkish teacher candidates' self-confidence about using instructional technologies was found adequate level. A significant difference was not found between male and female teachers candidates. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Türkçe öğretmeni adayı tr
dc.subject Öğretim teknolojisi tr
dc.subject Öz güven tr
dc.subject Turkish teacher candidate tr
dc.subject Instructional technology tr
dc.subject Self-confidence tr
dc.title Türkçe öğretmeni adaylarının öğretim teknolojilerini kullanmaya yönelik öz güvenleri tr
dc.title.alternative Turkish teacher candidates’ self-confidence about use of instructional technologies tr
dc.type Article tr
dc.contributor.firstauthorID 151930 tr
dc.contributor.department Karadeniz Teknik Üniversitesi Fatih Eğitim Fakültesi Türkçe Eğitimi Bölümü tr
dc.identifier.endpage 87 tr
dc.identifier.issue 9 tr
dc.identifier.startpage 77 tr
dc.identifier.volume 5 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster