Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

Öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenmeye ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author İzci, Eyüp
dc.contributor.author Koç, Sevda
dc.date.accessioned 2020-10-14T06:59:52Z
dc.date.available 2020-10-14T06:59:52Z
dc.date.issued 2012
dc.identifier.issn 1308-9196
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1274
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenmeye ilişkin görüşlerini değerlendirmektir. Araştırmanın evrenini, 2009-2010 öğretim yılında İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi’ne bağlı bölümlerin son sınıflarındaki öğretmen adayları; örneklemini ise, Sınıf, Türkçe, Matematik öğretmenliği programlarında öğrenim gören, 387 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, araştırmacılar tarafından geliştirilmiş ‘Yaşam Boyu Öğrenme Anketi’’ kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, Sınıf, Matematik ve Türkçe öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenme sürecinde öğretmenlerde bulunması gereken becerilerden bilgi okuryazarlığı, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanma ve yabancı dil öğrenme, öğrencilerine rehber olma, konusunda anlamlı düzeyde fark olduğu görülmüştür. tr
dc.description.abstract This research was conducted with the aim of evaluating the teacher candidates’ views on the life long learning. The population of the study consisted of teacher candidate senior students at İnönü University Faculty of Education in 2009-2010 academic year. The sample is composed of 387 Primary School, Turkish Language, and Mathematics teacher candidates who were selected randomly. Data is collected by a questionnaire “Life –Long Learning Questionnaire” developed by the researchers. As the result of the study, it was found that there was a significant difference among the Turkish Language Teaching, Mathematics and Primary Teaching teacher candidates’ lifelong learning skills such as information literacy, using information and communication technologies, learning a foreign language, and guiding students. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Bilgi toplumu tr
dc.subject Yaşam boyu öğrenme tr
dc.subject Öğretmen tr
dc.subject Information society tr
dc.subject Life long learning tr
dc.subject Teacher tr
dc.title Öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenmeye ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi tr
dc.title.alternative The evaluation of the teacher candidates’ views on the life long learning tr
dc.type Article tr
dc.contributor.firstauthorID 52224 tr
dc.contributor.firstauthorID 129333 tr
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü tr
dc.contributor.department Doktora Öğrencisi, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı tr
dc.identifier.endpage 114 tr
dc.identifier.issue 9 tr
dc.identifier.startpage 101 tr
dc.identifier.volume 5 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster