Adiyaman University Repository

Eğitim fakültesi öğrencilerinin yükseköğretimde kaliteye ilişkin görüşlerinin belirlenmesi

Show simple item record

dc.contributor.author Meraler, Sevilay
dc.contributor.author Adıgüzel, Abdullah
dc.date.accessioned 2020-10-13T11:39:49Z
dc.date.available 2020-10-13T11:39:49Z
dc.date.issued 2012
dc.identifier.issn 1308-9196
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1268
dc.description.abstract Bu makalede, eğitim fakültesi öğrencilerinin yükseköğretimde kaliteye ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda, üniversite öğrencilerinin yükseköğretimde kaliteye ilişkin görüşleri, araştırmacı tarafından geliştirilen ‘‘ Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Yükseköğretimde Kaliteye İlişkin Görüşlerinin Belirlenmesi Ölçeği’’ ile toplanmıştır. Araştırmanın örneklemine Adıyaman, Dicle ve Harran Üniversitelerinin eğitim fakültelerinde okuyan öğrenciler alınmıştır. Yapılan araştırmanın bulguları doğrultusunda ulaşılan sonuçlara göre, yükseköğretimde kalite göstergelerine ilişkin eğitim fakültesi öğrencilerinin büyük bir çoğunluğu; engelli öğrencilere sunulan hizmetlerin yeterli olmasını, öğretim elemanlarının yurt dışında eğitim almış olmasını, öğrencilere sunulan eğitimin niteliğini arttıracak eğitsel destek hizmetlerinin yeterli olmasını, üniversite kütüphanesinde zengin basılı ve elektronik kaynakların olmasını, üniversitede demokratik bir ortamın olmasını, üniversitenin dünyanın iyi üniversiteleri sıralamasında yer almasını ve üniversitenin burs verme oranı ve yarı zamanlı iş olanağı sağlamasını yükseköğretimde kalite açısından önemli bulmuşlardır. tr
dc.description.abstract In thıs article it is aimed to determine the views of faculty of education students on quality in higher education. Through this aim, students opinions about the quality in higher education were collected with ascale, developed by the researchers called '' Determination of the Faculty of Education Students' Perceptions on Quality in Higher Education Scale''. The sample of the study consists of students studying in the education faculties of Adıyaman, Dicle and Harran universities. According to the results achieved in line with the findings of the study, a vast majority of higher education faculty students in relation with the quality indicators in higher education, found the following aspescts important: the adequacy of services provided to disabled students, teaching staff to be trained abroad, the adequacy of educational support services that enhance the quality of the adequacy of the education offered to students, the university library to be rich in print and electronic resources, the existence of a democratic environment in universities, and university’s takingplace in the ranking of the world's best universities, university’s providing scholarships and part-time jobs. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Yükseköğretim tr
dc.subject Eğitimde kalite tr
dc.subject Yükseköğretimde kalite tr
dc.subject Eğitim fakültesi öğrencileri tr
dc.subject Higher education tr
dc.subject Quality in education tr
dc.subject Quality in higher education tr
dc.subject Students of educatıon faculty tr
dc.title Eğitim fakültesi öğrencilerinin yükseköğretimde kaliteye ilişkin görüşlerinin belirlenmesi tr
dc.title.alternative Determination of the views of faculty of education students on quality in higher education tr
dc.type Article tr
dc.contributor.firstauthorID 25089 tr
dc.contributor.department Harran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı, Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı tr
dc.contributor.department Harran Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü tr
dc.identifier.endpage 144 tr
dc.identifier.issue 9 tr
dc.identifier.startpage 123 tr
dc.identifier.volume 5 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account