Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

Eğitim denetmenlerinin mesleki tükenmişlik düzeylerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Sezgin, Ferudun
dc.contributor.author Kavgacı, Hasan
dc.contributor.author Kılınç, Ali Çağatay
dc.contributor.author Aslan, Hüseyin
dc.date.accessioned 2020-10-13T11:38:38Z
dc.date.available 2020-10-13T11:38:38Z
dc.date.issued 2012
dc.identifier.issn 1308-9196
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1267
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, eğitim denetmenlerinin tükenmişlik düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesidir. Araştırmaya Ege, Akdeniz, İç Anadolu, Karadeniz ve Doğu Anadolu Bölgelerindeki illerde görev yapan 187 eğitim denetmeni katılmıştır. Araştırmada veri toplamak amacıyla “Tükenmişlik Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizinde Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon Katsayısı, Tek Yönlü Varyans Analizi, İlişkisiz Örneklemler İçin t-Testi ve Mann-Whitney U Testi uygulanmıştır. Araştırmanın sonuçları, eğitim denetmenlerinin tükenmişlik düzeylerinin cinsiyet, medeni durum ve görev yapılan bölge değişkenine göre farklılaşmadığını, fakat en son mezun olunan eğitim kurumu, mesleğin geleceğine ilişkin algı, statü ve işten memnun olma düzeyine göre anlamlı farklılık gösterdiğini, eğitim denetmenlerinin tükenmişlik düzeyleri ile yaş, mesleki kıdem ve eğitim denetmenliğindeki mesleki kıdem arasında anlamlı bir ilişkinin olmadığını ortaya koymuştur. tr
dc.description.abstract The purpose of this study was to examine the burnout levels of supervisors according to some demographic variables. A total of 187 supervisors employed in Aegean, Mediterranean, Middle Anatolia, Black Sea and East Anatolia regions participated in the study. ‘Burnout Survey" was used to collect data. Pearson Product-Moment Correlation Coefficients, Independent Samples t- Test, One-Way ANOVA, and Mann-Whitney U Test were performed to analyze the data. Results revealed that the total scores of supervisors’ burnout did not vary depending on the variables of gender, marital status, region in which they worked while it did vary significantly according to the institution they graduated, their perception towards the future of job, the level of satisfaction with the job, and status. Results also indicated that there were no significant relationship between supervisors' burnout level and their age, years experienced in profession and years experienced as an educational supervisor. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Eğitim denetmeni tr
dc.subject Denetmen yardımcısı tr
dc.subject Tükenmişlik tr
dc.subject Demografik değişken tr
dc.subject Educational supervisor tr
dc.subject Vice-supervisor tr
dc.subject Burnout tr
dc.subject Demographic variable tr
dc.title Eğitim denetmenlerinin mesleki tükenmişlik düzeylerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi tr
dc.title.alternative The analysis of burn out levels of educational supervisors according to some variables tr
dc.type Article tr
dc.contributor.firstauthorID 53983 tr
dc.contributor.firstauthorID 17997 tr
dc.contributor.firstauthorID 203066) tr
dc.contributor.department Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi tr
dc.contributor.department Ankara Altındağ Sıdıka Kınacı İlköğretim Okulu tr
dc.contributor.department Sinop İl Milli Eğitim Müdürlüğü tr
dc.identifier.endpage 191 tr
dc.identifier.issue 9 tr
dc.identifier.startpage 175 tr
dc.identifier.volume 5 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster