dc.contributor.author |
Altıkulaç Demirdağ, Refika |
|
dc.date.accessioned |
2020-10-13T10:59:43Z |
|
dc.date.available |
2020-10-13T10:59:43Z |
|
dc.date.issued |
2012 |
|
dc.identifier.issn |
1308-9196 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1261 |
|
dc.description.abstract |
Haldun Taner, Türk tiyatrosunun önemli oyun yazarlarından biridir. Sersem Kocanın Kurnaz Karısı adlı eserinde “oyun içinde oyun” kurgusu vardır. Bir sarmal şeklinde birbiriyle ilişkili birkaç konunun ele alındığı oyunda esas olarak Türk Tiyatrosunun kendi kimliğini arayış serüveni anlatılmaktadır. Taner, Türk tiyatro tarihimizin önemli isimlerini oyun kahramanı olarak seçmiştir. Böylece çok boyutlu olduğunu söyleyebileceğimiz bir yapı oluşturmuştur. Taner, teknik anlamda Türk tiyatrosuna, Batı tarzı ile Geleneksel tiyatroyu birleştirmeyi önermektedir. Ayışığında Şamata adlı oyununda da oyun içinde oyun kurgusu bulunmaktadır. Fakat burada dikkatimizi çeken yazarın seyircilere yüklediği roldür. Seyircilerin de oyuncular gibi neler söyleyeceği yazar tarafından belirlenmiştir. Hatta Sersem Kocanın Kurnaz Karısı adlı oyunda yazar, Moliére’nin George Dandin adlı oyununu üç farklı biçimde tekrar yazmıştır. Böylece üç tiyatro adamının aynı oyunu nasıl yorumlayacağını göstermek istemiştir. Bu nedenle, Haldun Taner’in sadece yazarlık değil kısmen yönetmenlik rolünü de üstlendiğini düşünmekteyiz. |
tr |
dc.description.abstract |
Haldun Taner is one of the important play writers of the Turkish theater. In his play “Sersem Kocanın Kurnaz Karısı (Shrewd Wife of Silly Husband)”, there is a fiction like "the play within the play". Several related issues discussed in a spiral form within this play, mainly the story of searching the identity of Turkish theater is described. Taner has choosen the leading names of Turkish theater history as the hero in his play. So a structure which we can say that it is multi-dimensional is created. In technical sense for the Turkish theater, Taner suggests to combine Western style with a traditional theater. In his play Ayışığında Şamata (Uproar in the moonlight) there is also “the play within the play” fiction. But here, the role imposed by the writer for audience attracts our attention. What the audiences say was determined by the writer like the players. In the play “Sersem Kocanın Kurnaz Karısı”, he even wrote “George Dandin” the play of Moliére in three different formats again. Thus, he wants to show how to interprete the three men of the theater to the same play . Therefore, we think that Haldun Taner is not only a writer, he also bears partly the directorial role. |
tr |
dc.language.iso |
tr |
tr |
dc.publisher |
Adıyaman Üniversitesi |
tr |
dc.subject |
Haldun Taner |
tr |
dc.subject |
Oyun |
tr |
dc.subject |
Sarmal |
tr |
dc.subject |
Haldun Taner |
tr |
dc.subject |
Play |
tr |
dc.subject |
Spiral |
tr |
dc.title |
Sersem Kocanın Kurnaz Karısı: oyun içinde hangi oyun? |
tr |
dc.title.alternative |
Sersem Kocanın Kurnaz karısı (shrewd wife of silly husband): which the play within the play? |
tr |
dc.type |
Article |
tr |
dc.contributor.firstauthorID |
111298 |
tr |
dc.contributor.department |
Aksaray Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü |
tr |
dc.identifier.endpage |
39 |
tr |
dc.identifier.issue |
8 |
tr |
dc.identifier.startpage |
30 |
tr |
dc.identifier.volume |
5 |
tr |
dc.source.title |
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi |
tr |