Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

Türkçe dersinde dramayla öykü oluşturma yönteminin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Kara, Ömer Tuğrul
dc.date.accessioned 2020-10-09T10:40:48Z
dc.date.available 2020-10-09T10:40:48Z
dc.date.issued 2011
dc.identifier.issn 1308-9196
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1247
dc.description.abstract Bu çalışmada ilköğretim ikinci kademe Türkçe dersinin nasıl daha iyi öğretileceği konusunda dramayla öykü oluşturmaya dayalı bir eğitim yöntemi önerilmiştir. Türkçe dersinde bu yöntemin temel dil becerilerinin, yaratıcılık ve hayal gücünün geliştirilmesinde, dil bilgisi öğretiminde etkili olacağı düşünülmektedir. Araştırmanın örneklemini Osmaniye ilinde görev yapan 44 Türkçe öğretmeni oluşturmaktadır. Yöntem üzerine öğretmen görüşlerini belirlemeye yönelik anket uygulamasında ise tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmada “Dramayla Öykü Oluşturma Yöntemi Öğretmen Anketi” uygulanmıştır. Anketlerin verileri incelendiğinde dramayla oluşturulmuş öykülerle işlenen Türkçe dersinin daha kalıcı olduğu, bu yöntemin Türkçe derslerinde kolaylıkla uygulanabileceği ve dramayla öykü oluşturma yönteminin ilköğretim programında yer almasının faydalı olacağı sonucu ortaya çıkmıştır. tr
dc.description.abstract In this study, it has been recommended an education method based on story formation with drama on the subject of how Turkish lesson in primary school at the second degree could be taught better. This method is thought to be effective in Turkish lessons on the improvement of imaginative power, creativity and major language skills and on teaching grammar. 44 Turkish teachers, teaching in Osmaniye, constitute the samples of the study. Scanning model was used for the application of the survey in order to determine teachers’ opinions on the method. In the study, survey of the method of story formation with drama for teachers was applied. When data of the surveys were studied, it has been concluded that Turkish lesson that has been taught with the stories made up with drama is more permanent and this method could easily be used in Turkish lessons and taking place of the method of story formation with drama in the curriculum of primary schools would be beneficial. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Türkçe eğitimi tr
dc.subject Drama tr
dc.subject Öykü oluşturma tr
dc.subject Turkish education tr
dc.subject Drama tr
dc.subject Story formation tr
dc.title Türkçe dersinde dramayla öykü oluşturma yönteminin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi tr
dc.title.alternative The evaluation of method of story formation with drama according to teachers’ opinions in Turkish lessons tr
dc.type Article tr
dc.contributor.firstauthorID 118210 tr
dc.contributor.department Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe Eğitimi Bölümü tr
dc.identifier.endpage 164 tr
dc.identifier.issue 7 tr
dc.identifier.startpage 146 tr
dc.identifier.volume 4 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster