Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin konuşma kavramına ilişkin algıları

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Akkaya, Ahmet
dc.date.accessioned 2020-10-09T07:00:24Z
dc.date.available 2020-10-09T07:00:24Z
dc.date.issued 2011
dc.identifier.issn 1308-9196
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1238
dc.description.abstract İlköğretim Türkçe Dersi Öğretim Programı (6, 7, 8. Sınıflar) dinleme / izleme, konuşma, okuma, yazma becerileriyle dil bilgisi öğrenme alanından oluşmaktadır. Söz konusu becerilerden konuşma üzerinde az sayıda çalışma bulunmaktadır. Bu çalışmanın temel amacı ilköğretim 8. sınıf öğrencilerinin “konuşma” kavramına ilişkin sahip oldukları algıları metaforlar aracılığıyla ortaya çıkarmaktır. Araştırmanın çalışma grubunu, Elazığ ili Şehit Piyade Binbaşı Zafer Kılıç İlköğretim Okulu ile Kanuni Sultan Süleyman İlköğretim Okulu’nda öğrenim gören 83 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri her öğrencinin “Konuşma… gibidir; çünkü…” cümlesini tamamlamasıyla elde edilmiştir. Verilerin analiz edilmesinde içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, araştırmaya katılan öğrencilerin büyük bir çoğunluğunun (%96,4) konuşmayla ilgili olumlu metaforlar geliştirdiği %3,6’sının ise olumsuz metaforlar geliştirdiği tespit edilmiştir. tr
dc.description.abstract Curriculum of Elementary Turkish Lesson (Grade 6, 7, 8) consists of listening/watching, reading, writing abilities with learning grammar area. However, exercises about speaking ability are restricted. The main purpose of this study is to expose perceptions of students of elementary 8th grade about “speaking” concept by the means of metaphors. The participants for this study included 83 students from Şehit Piyade Binbaşı Zafer Kılıç Elementary School and Kanuni Sultan Süleyman Elementary School both located in Elazığ. To collect the study data, each participant was asked to complete the prompt “Speaking is like … because …” The content analysis technique was used to analyze study data. According to the results, a big amount of students (96.4%) have developed positive metaphors about speaking; 3.6% have developed negative metaphors. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Metafor tr
dc.subject Konuşma tr
dc.subject Öğrenci tr
dc.subject Metaphor tr
dc.subject Speaking tr
dc.subject Student tr
dc.title İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin konuşma kavramına ilişkin algıları tr
dc.title.alternative Perceptions of 8thgrade elementary students about speaking concept tr
dc.type Article tr
dc.contributor.firstauthorID 45602 tr
dc.contributor.department Milli Eğitim Bakanlığı, Şehit Piyade Binbaşı Zafer Kılıç İlköğretim Okulu tr
dc.identifier.endpage 9 tr
dc.identifier.issue 7 tr
dc.identifier.startpage 1 tr
dc.identifier.volume 4 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster