Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

Finansal performansın yükseltilmesinde iki belirleyici faktör: müşteri memnuniyeti ve çalışan tatmini: Malatya’da faaliyet gösteren süpermarketlerde bir uygulama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Uluyol, Osman
dc.contributor.author Derin, Neslihan
dc.contributor.author Demirel, Erkan Turan
dc.date.accessioned 2020-10-09T06:44:58Z
dc.date.available 2020-10-09T06:44:58Z
dc.date.issued 2011
dc.identifier.issn 1308-9196
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1233
dc.description.abstract Bir işletmenin finansal performansının değerlendirilmesinde karlılık, büyüme, satışlar, pazar payı gibi finansal ölçütlerin dikkate alınması yeterli görülmemektedir. Çünkü bu ölçütler daha çok firmanın geçmişteki performansına yöneliktir. Geleceğe yönelik değerlendirmeler için finansal ölçütlerin dışında finansal başarı üzerinde etkili olan çeşitli faktörlerin de dikkate alınması gerekmektedir. Firmanın gelecekteki finansal performansı üzerinde etkili olan müşteri memnuniyeti ve firma çalışanlarının iş tatmini düzeyi finansal performans üzerinde doğrudan ya da dolaylı çeşitli düzeylerde etkilidir. Bu çalışmanın amacı “işgören tatmini ve müşteri memnuniyeti arasındaki ilişkiyi test etmek ve her ikisinin hizmet yönü ağır basan ticari işletmeler olan süpermarketlerin finansal başarısı üzerindeki etkisini araştırmaktır”. Elde edilen araştırma sonuçları; “çalışan tatmini ile finansal performans arasında müşteri memnuniyetinin aracılık etkisinin güçlü olduğunu” göstermektedir. tr
dc.description.abstract Taking into consideration the financial criteria such as profitability, growth, sales volume and market share, don’t seem enough in evaluating the financial performance of a business. Because, these criteria are mainly related to the past performance of a business. For an evaluation directed for the future different factors other than the financial ones, which are also effective on financial success must be taken into consideration. The level of customer satisfaction and job satisfaction of the employees, which are effective in the financial performance of a firm in the future, is effective on the financial performance of a firm directly or indirectly in different levels. The aim of this study is testing the relation between “employee satisfaction and customer satisfaction” and to research the effect of both on the financial success of supermarkets, which are mainly service businesses. The research findings show that “the mediating effect of customer satisfaction between employee satisfaction and financial performance is strong”. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Finansal performans tr
dc.subject Müşteri memnuniyeti tr
dc.subject İşgören tatmini tr
dc.subject Yapısal eşitlik modelleme tr
dc.subject Financial performance tr
dc.subject Customer satisfaction tr
dc.subject Employee satisfaction tr
dc.subject Structurel equation modeling tr
dc.title Finansal performansın yükseltilmesinde iki belirleyici faktör: müşteri memnuniyeti ve çalışan tatmini: Malatya’da faaliyet gösteren süpermarketlerde bir uygulama tr
dc.title.alternative Two determining factors in increasing of financial performance: customer satisfaction and employee satisfaction: a research in supermarkets operating in Malatya tr
dc.type Article tr
dc.contributor.firstauthorID 26351 tr
dc.contributor.firstauthorID 106533 tr
dc.contributor.firstauthorID 19209 tr
dc.contributor.department Adıyaman Üniversitesi, Gölbaşı Meslek Yüksekokulu tr
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi Kale Meslek Yüksekokulu tr
dc.contributor.department Fırat Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi tr
dc.identifier.endpage 336 tr
dc.identifier.issue 7 tr
dc.identifier.startpage 315 tr
dc.identifier.volume 4 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster