Bu çalışmada Türkçe öğretiminde drama yönteminin kullanımı ile ilgili sorunları, öğretmen
görüşlerine göre tespit etmek amaçlanmıştır. Araştırma, betimsel araştırma desenlerinden tarama
modelinde yapılmıştır. Araştırmanın evrenini temsil edebilecek özelliğe sahip örneklem ise, 2009–
2010 eğitim-öğretim döneminde, Adana, Trabzon, Erzurum, Giresun, Ordu il merkezlerinde görev
yapan Türkçe öğretmenleri arasından (n=66) rastgele seçilmiştir. Çalışma grubundaki Türkçe
öğretmenlerinin drama yöntemine yönelik yaşadıkları ve yaşanabileceğini düşündükleri sorunları
belirlemek için araştırmacı tarafından hazırlanan Drama Yöntemine Yönelik Sorunları Belirleme
Anketi kullanılmıştır. Hazırlanan anket alan uzmanlarınca incelendikten sonra ön uygulamaya tabi
tutulmuştur. Uygulama sonrası anketin Cronbach Alpha iç tutarlık katsayısının 0,84 olduğu
görülmüştür.
Araştırma sonucunda Türkçe öğretmenlerinin görüşleri doğrultusunda; öğretmenlerin drama
yöntemini kullanma ile ilgili olarak kuramsal hazırbulunuşluğa, öğretmenlik meslek bilgisine,
dersin içeriğine, öğretim ortamına, öğrenciye ve diğer etkenlere dayalı sorunların olduğu
belirlenmiştir.
In this study, it has been aimed to determine the problems concerned with using drama method in
Turkish teaching by the opinions of teachers. The research has been implemented in scanning
model which is one of the descriptive research designs. As a working group of the research, it has
been randomly selected 66 Turkish teachers working in Adana, Trabzon, Erzurum, Giresun and
Ordu city centers in education year of 2009-2010. In order to determine the problems of Turkish
teachers in working group as they are using drama method, it has been used The Survey for
Determining the Problems Concerned with Drama Method prepared by the researcher. After the
prepared survey has been checked by the field experts, it has been implemented with preapplication
and after this implementation, it has been seen that Cronbach's Alpha coefficient for
internal consistency equals to 0.84.
As the result of the research, according to the opinions of Turkish teachers, it has been reached
that the teachers have some problems based to theoretical readiness, teaching profession
knowledge, the content of the lesson, learning environment, student and other factors concerned
with using drama method.