Türkçe konuşan mobil iletişim donanımı kullanıcılarının mobil içerik ve mobil reklam seçimleri
düşünülmüş eylem kuramı, teknoloji kabul modeli, yeniliklerin yayılması kuramı, birleştirilmiş
teknoloji kabul ve kullanım kuramı ile kullanımlar ve doyumlar yaklaşımı ışığında hazırlanan bir
anketle araştırılmıştır. Elde edilen bulgular tanımsal ve istatistiksel biçimde incelenerek
açıklanmıştır. Buna göre mobil içerik seçimlerinde ekonomik yük getirmeme, ortam, işlev ve
erişilen bağlam, mobil reklam ve pazarlamadaysa kişisel bilgi ve seçimlerin mahremiyeti, reklam
ve pazarlama içeriklerinin izne bağlı olması önemlidir.
Turkish speaking mobile communication device users’ mobile content and advertisement choices
researched via a questionnaire prepared in the light of reasoned action theory, technology
acceptance model, diffusion of innovations theory, unified technology acceptance and usage
theory, and uses and gratifications approach. Findings of research analyzed and explained
descriptively and statistically. In mobile content choices, economic viability, environment, function
and context are important issues. In mobile advertisement and marketing choices, privacy of
personal information and choices, permission based advertisement and marketing contents are
important issues.