Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

İlköğretim öğrencilerinin kültür varlıklarını tanıma ve sahip çıkma bilinçlerinin oluşmasını belirlemeye yönelik başarı testi ve tutum ölçeği çalışması

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Göğebakan, Yüksel
dc.date.accessioned 2020-10-06T10:39:16Z
dc.date.available 2020-10-06T10:39:16Z
dc.date.issued 2011
dc.identifier.issn 1308-9196
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1213
dc.description.abstract Bu çalışmada kültür varlıklarını tanıma ve sahip çıkma bilincinin oluşmasında, hazırlanan ders planlarının uygulanabilirliği ve güvenirliğini ölçebilmek için, bir başarı testi ve tutum ölçeği geliştirmek amaç edinilmiştir. Bu kapsamda İlköğretim 7. sınıfta öğrenim görmekte olan öğrencilerin kültür varlıklarını tanıma ve sahip çıkmaya yönelik başarı düzeyleri ve tutumlarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Başarı testinin geliştirilmesi aşamasındaki ön uygulamalar, daha önce bu ünitelerin konularını öğrenmiş olan bir üst sınıf öğrencileri üzerinde uygulanmıştır. Başlangıçta 49 maddelik olan erişi testi, Malatya Merkez Yeşiltepe Ahmet Parlak İlköğretim Okulu (168 öğrenci) ve Malatya Merkez Yaşar Öncan İlköğretim Okulu’nda (36 Öğrenci) toplam 204 öğrenciye uygulanmıştır. Ön deneme sonucunda testin R-20 güvenirlik katsayısı 0, 57 olarak bulunmuştur. Beş dereceli likert tipi “Kültür Varlıklarını Tanıma ve Sahip Çıkma Bilinci ile İlgili Tutum Ölçeği” deneme formunda kullanılan 44 maddeden hangilerinin işlendiğini belirlemek için, madde toplam test korelasyonuna bakılmıştır. Bunun sonucunda nihai ölçekte kullanılacak 21 madde tespit edilmiştir. Ölçeğin deneme formu Malatya Merkez Yeşiltepe Ahmet Parlak İlköğretim Okulu’nda (182 öğrenci) ve Yaşar Öncan İlköğretim Okulu’nda (52 öğrenci) olmak üzere toplam 234 öğrenciye uygulanmıştır. Oluşturulan ölçeğin tümü için madde toplam test korelasyonu Cronbach’s Alpha değeri .78 olarak belirlenmiştir ( p> .60). tr
dc.description.abstract The purpose of this study was to develop an achievement test and an attitude scale to test applicability and reliability of the lesson plans prepared to raise the awareness of recognizing and protecting the cultural entities. In this respect it was aimed at determining the achievement levels and attitudes of primary students at 7th grade about recognizing and protecting the cultural entities. The prior pilot studies to develop the test and the scale were conducted on eighth graders who already studied the topics of the relevant unit. The initial form of the achievement test, which included 49 items, was administered on 204 students from Yeşiltepe Ahmet Parlak Primary school (168 students) and Yaşar Öncan Primary School (36 students) in Malatya city center. The R-20 reliability coefficient of the test was found as 0, 57 as a result of the pilot study. In order to find the functional items among the 44 items in the trial form of 5-point Likert type “Attitude Scale on Recognizing and protecting the Cultural Entities”, item-total correlations were estimated. As a result of this estimation, 21 items to be used in the final form of the scale were determined. The trial for of the scale was administered on 234 students from Yeşiltepe Ahmet Parlak Primary school (182 students) and Yaşar Öncan Primary School (52 students) in Malatya city center. The Cronbach’s Alpha coefficient for item-total correlation for the final scale was estimated as .78 ( p> .60). tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Başarı testi tr
dc.subject Kültür varlıkları tr
dc.subject Kültür varlıklarını tanıma tr
dc.subject Achievement test tr
dc.subject Cultural entities tr
dc.subject Recognizing the cultural entities tr
dc.title İlköğretim öğrencilerinin kültür varlıklarını tanıma ve sahip çıkma bilinçlerinin oluşmasını belirlemeye yönelik başarı testi ve tutum ölçeği çalışması tr
dc.title.alternative Development of an achievement test and an attitude scale to measure primary students’ awareness of recognizing and protecting the cultural entities tr
dc.type Article tr
dc.contributor.firstauthorID 33166 tr
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi, Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi tr
dc.identifier.endpage 93 tr
dc.identifier.issue 6 tr
dc.identifier.startpage 75 tr
dc.identifier.volume 4 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster