Adiyaman University Repository

Fen bilgisi öğretmenliği programında öğrenim gören öğrencilerin materyal tasarımında yaratıcılıklarının değerlendirilmesi

Show simple item record

dc.contributor.author Duruhan, Kemal
dc.contributor.author Çapuk, Suat
dc.date.accessioned 2020-10-06T08:49:20Z
dc.date.available 2020-10-06T08:49:20Z
dc.date.issued 2011
dc.identifier.issn 1308-9196
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1211
dc.description.abstract Eğitim sistemimizin önemli hedeflerinden biri yetiştirilecek insan gücünün yaratıcı düşünme becerilerine sahip olmasıdır. Yaratıcı düşünme becerilerine sahip bireylerin yetiştirilmesinde en önemli görev öğretmenlere düşmektedir. Dolayısıyla öğretmenlerin yaratıcı düşünceye sahip bireyler yetiştirme konusunda gerekli bilgi ve beceriye sahip olmaları gerekmektedir. Ancak öğretmenlerin bu alandaki yeterliliklerinin ne düzeyde olduğu tam olarak bilinmemektedir. Bu araştırmanın amacı, Adıyaman Üniversitesi Eğitim Fakültesi 3. sınıf Fen Bilgisi Öğretmenliği programında öğrenim gören öğrencilerinin “Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı” dersi kapsamında öğretim materyali hazırlarken, materyal hazırlama sürecinde ve hazırladıkları materyale göre yaratıcılıklarını değerlendirmektir. Ayrıca araştırmada öğrencilerin, materyallerini hazırlarken karşılaştıkları sorunların neler olduğu ve bu sorunların öğrencilerin materyal tasarımı çalışmalarına nasıl etki ettiği belirlenmeye çalışılmıştır. Bu çalışmada, nitel araştırma yöntemlerinden biri olan, bir ya da birkaç özel durumun derinlemesine incelenerek analiz edilmesini sağlayan durum çalışması yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2010-2011 öğretim yılında Adıyaman Üniversitesi Eğitim fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği 3. sınıfında öğrenim gören 55 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Yapılan araştırma materyal tasarlama sürecinin ve ortaya konulan ürünün yaratıcılık gerektirdiğini göstermiştir. Ayrıca materyallerin yeni, özgün ve farklı oldukları ile ilgili dönütler alınmıştır. Öğrencilerin yaratıcı düşünme ile ilgili ciddi etkinliklerde bulundukları ortaya çıkmıştır ancak materyal yapımında kullanılan malzemeleri temin etme konusunda karşılaşılan sorunların ileriki zamanlarda yeni materyal veya proje yapmaları ile ilgili motivasyonlarını olumsuz etkileyeceği düşünülmektedir. tr
dc.description.abstract One of the important goals of our education system is to have trained manpower with creative thinking skills. Training of individuals with creative thinking skills is one of the most important tasks for all teachers. Therefore teachers should have the necessary knowledge and skills in order to train the creative-minded individuals. However, teachers' qualifications in this field are unknown. The purpose of this study is to evaluate 3th class Science Education students studying in Instructional Technologies and Material Design course within the scope of creativity in the process and at the end of preparing instructional material in Education Faculty, Adıyaman University. In addition, it was tried to determine the factors affecting students’ creativity in the instructional material development process. In this study, case study which one of the qualitative research methods used in order to in-depth analyze the situation. The study group includes 55 third grade Science Education preservice teachers studying Education Faculty, Adıyaman University during 2010-2011 academic year. The research showed that the instructional material design process and instructional material as a product requires creativity. In addition feedbacks about developed instructional materials showed that they are new, original and different. It is believed that during instructional material development process, students' showed serious activities about creative thinking, but the problems in finding the materials used in the process of constructing materials may negative impact on students’ motivation at a later time to do the new project or instructional material. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Öğretmen eğitimi tr
dc.subject Öğretim materyali tr
dc.subject Yaratıcılık tr
dc.subject Teacher education tr
dc.subject Instructional material tr
dc.subject Creativity tr
dc.title Fen bilgisi öğretmenliği programında öğrenim gören öğrencilerin materyal tasarımında yaratıcılıklarının değerlendirilmesi tr
dc.title.alternative Evaluation of preservice science education students creativity in the process of instructional material design tr
dc.type Article tr
dc.contributor.firstauthorID 115390 tr
dc.contributor.firstauthorID 35186 tr
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü tr
dc.contributor.department Adıyaman Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü tr
dc.identifier.endpage 46 tr
dc.identifier.issue 6 tr
dc.identifier.startpage 21 tr
dc.identifier.volume 4 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account