Adiyaman University Repository

Öğretmen adaylarının öğretmen yetiştirme modellerinin etkililiğine ilişkin görüşleri üzerine nitel bir çalışma (Gaziantep Üniversitesi örneği)

Show simple item record

dc.contributor.author Şahin, Sevilay
dc.contributor.author Turan, Esen
dc.contributor.author Toprak, Nur
dc.date.accessioned 2020-10-06T08:48:53Z
dc.date.available 2020-10-06T08:48:53Z
dc.date.issued 2010
dc.identifier.issn 1308-9196
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1208
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı İlköğretim Bölümü, Türkçe Öğretmenliği programında öğrenim görmekte olan üçüncü sınıf öğretmen adaylarının öğretmen yetiştirmede kullanılan modeller olan Yansıtma, Beceri ve Uygulanmış Bilim Modellerine ve bunların etkililiğine yönelik düşüncelerini ortaya koymaktır. Bu çerçevede araştırmanın öğretmen yetiştirme modellerinin öğrenci görüşleri paralelinde avantaj ve dezavantajları ortaya çıkarılmıştır. Araştırma, nitel araştırma tekniklerinden görüşme tekniği kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılarak toplanan sözel veriler, veri azaltma, veri sunma ve sonuç çıkarma aşamaları izlenerek analiz edilmiştir. Görüşme sonunda öğretmen adaylarının tamamı, modellerin tümüne ilişkin görüşlerinde hemfikirlik göstermişlerdir. Öğretmen adayları, eğitimleri için Yansıtma Modeli’nin daha faydalı olabileceğini belirtmişlerdir. Bu araştırmanın öğretmen adaylarına farklı öğretmen yetiştirme modellerinin var olduğu konusunda farkındalık sağlayacağı ve bu modellerin YÖK’ün 21 Ocak 2010 tarihli, 80 sayılı kararıyla bazı fen-edebiyat fakültelerinde 2010-2011 öğretim yılında uygulanacak olan programlara dahil edilebilirliği konusunda yardımcı olacağına inanılmaktadır. tr
dc.description.abstract The aim of this study is to find out the opinions of the student-teachers attending Turkish Teacher Education Department related to the teacher training models; competency-based, applied science and reflective teacher training and their effectiveness. By this context, the advantages and disadvantages of the teacher training models were identified according to the opinions of the student-teachers. The verbal data, which is obtained using semi-structured interview technique, were analysed using data reduction, data presentation and conclusion phases. At the end of the interviews, all of the student-teachers stated the same opinion regarding the models. Student-teachers emphasized that reflective model could be more useful for their education. It is hoped that this study will provide awareness to the student-teachers about different teacher training models and can provide some important data for the program proposed by YOK about teacher training in Arts and Science Faculties (dated 21st January 2010, No:80 regulation). tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Öğretmen yetiştirme tr
dc.subject Yansıtma modeli tr
dc.subject Beceri modeli tr
dc.subject Uygulanmış bilim modeli tr
dc.subject Teacher training tr
dc.subject Reflective model tr
dc.subject Competency-based model tr
dc.subject Applied science model tr
dc.title Öğretmen adaylarının öğretmen yetiştirme modellerinin etkililiğine ilişkin görüşleri üzerine nitel bir çalışma (Gaziantep Üniversitesi örneği) tr
dc.title.alternative A qualitative study on the opinions of student-teachers regarding the effectiveness of teacher training models tr
dc.type Article tr
dc.contributor.firstauthorID 122673 tr
dc.contributor.firstauthorID 41533 tr
dc.contributor.department Gaziantep Üniversitesi Eğitim Bilimleri Bölümü tr
dc.identifier.endpage 253 tr
dc.identifier.issue 5 tr
dc.identifier.startpage 239 tr
dc.identifier.volume 3 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account