Adiyaman University Repository

Fen bilgisi öğretmenliği öğrencilerinin atmosferde meydana gelen doğal elektriklenme konusundaki kavram yanılgıları ve bilgi eksikliklerin belirlenmesi

Show simple item record

dc.contributor.author Aydın, Murat
dc.contributor.author Özkara, Doğan
dc.date.accessioned 2020-10-06T08:35:41Z
dc.date.available 2020-10-06T08:35:41Z
dc.date.issued 2011
dc.identifier.issn 1308-9196
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1196
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı fen bilgisi öğretmenliği öğrencilerinin atmosferdeki doğal elektriklenme olaylarından şimşek, yıldırım ve gök gürültüsü kavramları ile ilgili kavram yanılgılarını ve bilgi eksikliklerini belirleyerek, öğrencilerde kavramsal gelişimi sağlamak için önerilerde bulunmaktır. Araştırma 2009 – 2010 öğretim yılı bahar yarıyılında Adıyaman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği lisans ve yüksek lisansta öğrenim gören toplam 127 öğrenci ile yürütülmüştür. Öğrencilerin kavram yanılgılarını ve bilgi eksikliklerini belirlemek için üç açık uçlu sorudan oluşan bir test kullanıldı. Testteki sorulara verilen yanıtlar benzerliklerine göre gruplandırılarak değerlendirildi. Değerlendirme sonucunda, öğrencilerin atmosferdeki doğal elektriklenme konusunda kavram yanılgıları ve bilgi eksikliklerinin olduğu belirlendi. Sonuçların konu ile ilgili daha önce yapılmış olan çalışmalarda elde edilen bulgular ile uyumlu olduğu görüldü. tr
dc.description.abstract The aim of this study is to determine prospective science teachers’ misconceptions and lack of knowledge on the occurrence of natural electrification such as lightning, thunderbolt and thunder in order to provide suggestions for conceptual development. For this study data was collected from 127 science student teachers’ attending undergraduate and graduate program at Faculty of Education in Adıyaman University during spring semester in 2009 - 2010 academic years. In order to determine students’ misconceptions and lack of knowledge a questionnaire involving three open ended questions was used. The students’ answers to the questionnaire were assessed by grouping their similarities. According to assessment results, it has been found that students have misconceptions and lack of knowledge on the occurrence of natural electrification in the atmosphere. The results of this study was also supported by the studies have been done on this subject. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Yıldırım tr
dc.subject Şimşek tr
dc.subject Gök gürültüsü tr
dc.subject Kavram yanılgıları tr
dc.subject Fen eğitimi tr
dc.subject Thunderbolt tr
dc.subject Lightning tr
dc.subject Thunder tr
dc.subject Misconceptions tr
dc.subject Science education tr
dc.title Fen bilgisi öğretmenliği öğrencilerinin atmosferde meydana gelen doğal elektriklenme konusundaki kavram yanılgıları ve bilgi eksikliklerin belirlenmesi tr
dc.title.alternative Determination of prospective science teachers’ misconceptions and lack of knowledge on the occurrence of natural electrification in the atmosphere tr
dc.type Article tr
dc.contributor.firstauthorID 26373 tr
dc.contributor.department Adıyaman Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü, Fen Bilgisi Öğretmenliği tr
dc.identifier.endpage 20 tr
dc.identifier.issue 6 tr
dc.identifier.startpage 11 tr
dc.identifier.volume 4 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account