Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

Eğitim fakültesi öğrencilerinin bilgisayar öz-yeterlik algılarının değerlendirilmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Tuncer, Murat
dc.contributor.author Tanaş, Ramazan
dc.date.accessioned 2020-10-06T08:35:21Z
dc.date.available 2020-10-06T08:35:21Z
dc.date.issued 2011
dc.identifier.issn 1308-9196
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1195
dc.description.abstract Öz-yeterlik kavramı Bandura tarafından bireyin belli bir performansı göstermek için gerekli etkinlikleri düzenleyip başarılı bir biçimde gerçekleştirme kapasitesi hakkında kendine ilişkin yargısı olarak tanımlanmıştır. Bu tanıma öğretmenlik mesleği açısından bakıldığında öğretmenlerin gelecekte teknolojik gelişme kaynaklı etkileri iyi anlamaları ve fırsatları iyi kullanmaları noktasında bilgisayara yönelik öz-yeterlik algılarının önemli rol üsteleneceği söylenebilir. Diğer taraftan öğrenenlerin de öz-yeterlik inançları öğrenme-öğretme sürecinde dikkate alınması gereken bir durumdur. Bu araştırma bu önemden yola çıkarak gelecekte eğitim sisteminde öğretmen olarak görev yapacak ve bu esnada sıklıkla bilgisayar becerilerini işe koşacak öğretmen adayları üzerinde yürütülmüştür. İnanılmaktadır ki öğretmen adaylarının bilgisayara yönelik öz-yeterlik algıları onların gelecekteki mesleki başarılarını etkileyecektir. Bu amaçla Öz-Yeterlik Ölçeği (Computer Self-Efficacy-CSE) Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Eğitim Fakültesindeki 122 öğrenciye uygulanarak veri toplama yoluna gidilmiştir. Elde edilen verilerle bağımsız gruplarda t testi ve Anova testine göre çözümleme yapılmıştır. Bağımsız gruplar t testi sonuçlarına göre bilgisayar öz-yeterlik algıları arasında öğretmen adaylarının cinsiyetlerine, yaşlarına, öğrenim gördükleri sınıfa, programa kayıt yaptırmadan önce yaşadıkları yerleşim türüne göre anlamlı fark bulunmazken, öğrenim gördükleri bölüme göre anlamlı fark bulunmuştur. Ayrıca mezun oldukları ortaöğretim kurumu ve geldikleri coğrafi bölge bakımından da karşılaştırma yapılmış, bu boyutlar açısından da anlamlı fark bulunmamıştır. tr
dc.description.abstract Self-efficacy is defined by Bandura as an individual’s perception of himself on his capacity to arrange the necessary activities in order to achieve a certain performance and realize those activities successfully. When viewed from the point of view of teaching profession, it can be argued that teachers’ perceptions of self-efficacy will play an important role in their understanding technology-based effects and benefiting from opportunities. The beliefs of learners, on the other hand, about self-efficacy should be taken into account in the learningteaching process. This research was carried out on candidate teachers, who will be employed as teachers in the future and have to rely on their computer skills frequently. It is believed that candidate teachers’ perceptions of computer self-efficacy will have a bearing on their professional success in the future. For this purpose, data was collected by applying the Computer self-efficacy scale (CSE) to the 122 students at the Faculty of Education at Kahramanmaraş Sütçü İmam University. The collected was analyzed according to independent group’s t test and Anova test. According to the results of independent groups t test, while a significant difference was not found between candidate teachers’ perceptions of computer self-efficacy in terms of their genders, ages, the class they study in and the places they live in before they enrolled in the program, there was a significant difference in terms of the departments they study at. They were also compared in terms of the secondary schools they finished and the geographical regions they come from and a significant difference was not found. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Öz-yeterlik tr
dc.subject Öğretmenlik mesleği tr
dc.subject Bilgisayar eğitimi tr
dc.subject Öğretmen eğitimi tr
dc.subject Self-efficacy tr
dc.subject Teaching profession tr
dc.subject Computer education tr
dc.subject Teacher training tr
dc.title Eğitim fakültesi öğrencilerinin bilgisayar öz-yeterlik algılarının değerlendirilmesi tr
dc.title.alternative Evaluation of the computer self-efficacy perceptıons of students from faculty of education tr
dc.type Article tr
dc.contributor.firstauthorID 60075 tr
dc.contributor.firstauthorID 104712 tr
dc.contributor.department Fırat Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü tr
dc.contributor.department Tunceli Üniversitesi, Tunceli M.Y.O. tr
dc.identifier.endpage 232 tr
dc.identifier.issue 6 tr
dc.identifier.startpage 222 tr
dc.identifier.volume 4 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster