dc.contributor.author |
Giritlioğlu, İbrahim |
|
dc.contributor.author |
Avcıkurt, Cevdet |
|
dc.date.accessioned |
2020-10-06T08:33:52Z |
|
dc.date.available |
2020-10-06T08:33:52Z |
|
dc.date.issued |
2010 |
|
dc.identifier.issn |
1308-9196 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1192 |
|
dc.description.abstract |
Son yıllarda turizmin gelişmesiyle birlikte ülkeler, turizmden elde ettikleri gelirleri
üst noktalara taşıyabilmek için birbirleriyle kıyasıya rekabet etmektedir. Ülke
yöneticileri de bir ülkenin tamamını değil, ülkenin sahip olduğu her yörenin birer
destinasyon olarak pazarlanması kavramına ağırlık vermeye başlamışlardır. Bu
noktadan hareketle ülkeler sahip oldukları şehirleri turistik açıdan
pazarlamaktadır. Yapılan bu araştırmanın amacını şehirlerin turizm açısından
pazarlanmasının öneminin incelenmesi oluşturmaktadır. Araştırma 3 bölümden
oluşmaktadır. Araştırmanın ilk bölümünde şehir pazarlamasının önemi ve şehir
pazarlanmasında dikkat edilmesi gereken unsurlar üzerinde durulmuştur.
Araştırmanın ikinci bölümünde şehir pazarlanmasına yönelik dünyada başarılı
olan şehirler incelenmiştir. Araştırmanın son bölümünde ise Türkiye’deki
şehirlerin şehir pazarlaması açısından eksiklikleri ortaya konularak yapılması
gerekenlere yönelik tavsiyeler sunulmuştur.
Anahtar Kelimeler: Destinasyon Pazarlaması, Şehirlerin |
tr |
dc.description.abstract |
In recent years with the acceleration of tourism, countries are in a cut-throat
competition in order to increase their income. On the other hand, country
leaders have begun to give importance on destination marketing rather than
whole of country marketing. At this point countries focus on marketing efforts
for their cities in terms of tourism. The purpose of this study is to determine the
importance of city marketing for tourism. The study contains three parts. In the
first part of the study we sought that the importance of city marketing were
focused, and the factors which need special attention during city marketing
were given. In the second part successful examples of the world on city
marketing were analysed. Finally in the last part of the study deficiencies of city
marketing in Turkey were tried to be determined and recommendations through
city marketing were given. |
tr |
dc.language.iso |
tr |
tr |
dc.publisher |
Adıyaman Üniversitesi |
tr |
dc.subject |
Destinasyon pazarlaması |
tr |
dc.subject |
Şehirlerin pazarlanması |
tr |
dc.subject |
Turizm |
tr |
dc.subject |
Destination marketing |
tr |
dc.subject |
City marketing |
tr |
dc.subject |
Tourism |
tr |
dc.title |
Şehirlerin turistik bir ürün olarak pazarlanması, örnek şehirler ve Türkiye’deki şehirler üzerine öneriler (derlemeden oluşmuş bir uygulama) |
tr |
dc.title.alternative |
Marketing cities as a touristic product, sample cıties, and recommendations on cities in Turkey (a literature review) |
tr |
dc.type |
Article |
tr |
dc.contributor.firstauthorID |
59515 |
tr |
dc.contributor.firstauthorID |
27250 |
tr |
dc.contributor.department |
Balıkesir Üniversitesi, Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu |
tr |
dc.identifier.endpage |
89 |
tr |
dc.identifier.issue |
4 |
tr |
dc.identifier.startpage |
74 |
tr |
dc.identifier.volume |
3 |
tr |
dc.source.title |
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi |
tr |