Adiyaman University Repository

Şehirlerin turistik bir ürün olarak pazarlanması, örnek şehirler ve Türkiye’deki şehirler üzerine öneriler (derlemeden oluşmuş bir uygulama)

Show simple item record

dc.contributor.author Giritlioğlu, İbrahim
dc.contributor.author Avcıkurt, Cevdet
dc.date.accessioned 2020-10-06T08:33:52Z
dc.date.available 2020-10-06T08:33:52Z
dc.date.issued 2010
dc.identifier.issn 1308-9196
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1192
dc.description.abstract Son yıllarda turizmin gelişmesiyle birlikte ülkeler, turizmden elde ettikleri gelirleri üst noktalara taşıyabilmek için birbirleriyle kıyasıya rekabet etmektedir. Ülke yöneticileri de bir ülkenin tamamını değil, ülkenin sahip olduğu her yörenin birer destinasyon olarak pazarlanması kavramına ağırlık vermeye başlamışlardır. Bu noktadan hareketle ülkeler sahip oldukları şehirleri turistik açıdan pazarlamaktadır. Yapılan bu araştırmanın amacını şehirlerin turizm açısından pazarlanmasının öneminin incelenmesi oluşturmaktadır. Araştırma 3 bölümden oluşmaktadır. Araştırmanın ilk bölümünde şehir pazarlamasının önemi ve şehir pazarlanmasında dikkat edilmesi gereken unsurlar üzerinde durulmuştur. Araştırmanın ikinci bölümünde şehir pazarlanmasına yönelik dünyada başarılı olan şehirler incelenmiştir. Araştırmanın son bölümünde ise Türkiye’deki şehirlerin şehir pazarlaması açısından eksiklikleri ortaya konularak yapılması gerekenlere yönelik tavsiyeler sunulmuştur. Anahtar Kelimeler: Destinasyon Pazarlaması, Şehirlerin tr
dc.description.abstract In recent years with the acceleration of tourism, countries are in a cut-throat competition in order to increase their income. On the other hand, country leaders have begun to give importance on destination marketing rather than whole of country marketing. At this point countries focus on marketing efforts for their cities in terms of tourism. The purpose of this study is to determine the importance of city marketing for tourism. The study contains three parts. In the first part of the study we sought that the importance of city marketing were focused, and the factors which need special attention during city marketing were given. In the second part successful examples of the world on city marketing were analysed. Finally in the last part of the study deficiencies of city marketing in Turkey were tried to be determined and recommendations through city marketing were given. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Destinasyon pazarlaması tr
dc.subject Şehirlerin pazarlanması tr
dc.subject Turizm tr
dc.subject Destination marketing tr
dc.subject City marketing tr
dc.subject Tourism tr
dc.title Şehirlerin turistik bir ürün olarak pazarlanması, örnek şehirler ve Türkiye’deki şehirler üzerine öneriler (derlemeden oluşmuş bir uygulama) tr
dc.title.alternative Marketing cities as a touristic product, sample cıties, and recommendations on cities in Turkey (a literature review) tr
dc.type Article tr
dc.contributor.firstauthorID 59515 tr
dc.contributor.firstauthorID 27250 tr
dc.contributor.department Balıkesir Üniversitesi, Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu tr
dc.identifier.endpage 89 tr
dc.identifier.issue 4 tr
dc.identifier.startpage 74 tr
dc.identifier.volume 3 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account