Adiyaman University Repository

Okul yöneticilerinin bilgi yönetimi stratejilerini kullanma düzeyleri

Show simple item record

dc.contributor.author Samancıoğlu, Mustafa
dc.contributor.author Bağlıbel, Murat
dc.contributor.author Summak, Semih
dc.contributor.author Muşlu Kaygısız, Gülfem
dc.date.accessioned 2020-10-06T08:33:36Z
dc.date.available 2020-10-06T08:33:36Z
dc.date.issued 2010
dc.identifier.issn 1308-9196
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1191
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, ortaöğretim kurumlarında görev yapan okul yöneticilerinin bilgi yönetimi stratejilerini kullanma düzeylerini belirlemektir. Araştırma nicel yaklaşımla yapılmış betimsel bir çalışmadır. Verileri toplamak için kullanılan anket, Gaziantep ili merkez ilçelerinde bulunan ortaöğretim kurumlarında görevli yöneticilere uygulanmış ve 169 anket geçerli sayılmıştır. Araştırma sonucunda okul yöneticilerinin bilgiyi en sık kendi gözlemlerinden, tecrübe ve sezgilerinden elde ettikleri, edindikleri bilgileri en çok okuldaki diğer yöneticiler ve öğretmenler ile paylaştıkları, okulla ilgili sorunları çözerken ve kararlar alırken yine en çok kendi tecrübelerinden ve okuldaki diğer yöneticilerden elde ettikleri bilgileri kullandıkları ve elde ettikleri bilgileri ise öncelikle bilgisayarlarda ve sonra basılı olarak saklamayı tercih ettikleri görülmüştür. Ayrıca, okul yöneticilerinin bilgiyi elde etme, paylaşma, kullanma ve depolama stratejilerini yeterli düzeyde kullandıkları tespit edilmiştir. Ancak, yöneticilerin, bilgi elde etme, paylaşma ve kullanma aşamalarında, veliler ve okul aile birliği gibi önemli paydaşlarla görece daha az etkileşim içinde oldukları, dolayısıyla bu paydaşların okulun problem çözme ve karar alma süreçlerine daha az katıldıkları belirlenmiştir. Okul yöneticilerinin, veliler ve okul aile birliğiyle iletişim ve etkileşim fırsatlarının artırılmasıyla, bu katılımın artacağı düşünülmektedir. tr
dc.description.abstract This paper aims to determine use level of knowledge management strategies for secondary school administrators who are principals and vice-principals. Quantitative descriptive method is used. A questionnaire is administered to the administrators in central districts of Gaziantep. 169 of returned questionnaires are valid. Findings of this study show that (i) school administrators acquire knowledge from most frequently their own observations, experiences and, intuitions; (ii) mostly share their knowledge with colleagues and teachers in their schools; (iii) utilize knowledge which is acquired from their own experiences and colleagues in their schools in order to make decisions and solve problems regarding their schools and, (iv) store acquired knowledge firstly in computer and secondly in the form of hard copy. The study also reveals that school administrators use knowledge acquisition, sharing, utilization and, storing strategies in very often. However, school administrators have relatively less interaction among parents and members of parent-teacher association who are crucial shareholders for schools on acquiring, sharing and utilizing of knowledge. In other words, these shareholders have participation on process of decision-making and problem-solving in schools. We think that when school administrators’ opportunities of communication and interaction with parents and parent-teacher association, this participation will increase. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Bilgi yönetimi tr
dc.subject Stratejiler tr
dc.subject Eğitim tr
dc.subject Okul yöneticisi tr
dc.subject Knowledge management tr
dc.subject Strategies tr
dc.subject Education tr
dc.subject School administrators tr
dc.title Okul yöneticilerinin bilgi yönetimi stratejilerini kullanma düzeyleri tr
dc.title.alternative School administrators’ use level of knowledge management strategies tr
dc.type Article tr
dc.contributor.firstauthorID 148884 tr
dc.contributor.firstauthorID 19801 tr
dc.contributor.department Gaziantep Üniversitesi, Eğitim Bilimleri ABD tr
dc.contributor.department Gaziantep Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, tr
dc.contributor.department Gaziantep Milli Eğitim Müdürlüğü, Ar-ge Birimi tr
dc.identifier.endpage 133 tr
dc.identifier.issue 4 tr
dc.identifier.startpage 118 tr
dc.identifier.volume 3 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account