Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

Sınıf öğretmeni adaylarının tarih konularının işlenişinde hypertext kullanımı ile ilgili görüşleri

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Ulusoy, Kadir
dc.contributor.author Yanpar Yelken, Tuğba
dc.contributor.author Üredi, Lütfi
dc.date.accessioned 2020-10-06T08:24:47Z
dc.date.available 2020-10-06T08:24:47Z
dc.date.issued 2009
dc.identifier.issn 1308-9196
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1180
dc.description.abstract Bu araştırmada Adıyaman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalında öğrenim gören öğrencilerin tarih konularını işlerken, hypertextlerin kullanılması ile ilgili görüşleri incelenmiştir. Araştırma, 2008–2009 eğitim-öğretim yılında, deneysel desenin deneme öncesi modellerinden “tek grup son test modeli” kullanılarak yapılmıştır. Araştırmaya 60 öğretmen adayı katılmıştır. Nitel ve nicel veriler toplanmıştır. Öğretmen adaylarına önce seçilen hypertextlerin olduğu web metinleri gösterilmiş sonra onlardan bu metinleri incelemeleri istenmiştir. Daha sonra öğretmen adaylarından, incelenen hypertext metinleri ile ilgili görüşlerini belirtmeleri istenmiştir. Sonra da öğretmen adaylarına hypertextlerin kullanımı ile ilgili anket yapılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre öğretmen adayları, hypertextlerin tarih konularında kullanılmasının faydalı olabileceğini; ancak web sayfası içinde çok fazla link verilmesinin konu bütünlüğünü bozabileceğini ve konunun tamamının okunmadan başka bir bölüme geçilmesine yol açacağını belirtmişlerdir. Ayrıca öğrenciler, görsel materyal olmayan web sayfalarının sıkıcı olduğunu; fakat tarih konularını işlerken başka disiplinlerle ilgili kavramlara ulaşabilme konusunda faydalı olduğunu düşünmektedirler. tr
dc.description.abstract The opinions of the class teacher candidates concerning the hypertexts usage in teaching history lessons were analysed. The research was done in 2008-2009 academic year by “single group post-test model” which is a pre-experiment model of experimental design. 60 teacher candidates participated in the research. Qualitative and quantitative datas were collected. The web-texts including hypertexts were given and shown to the candidates and they were made to examine the texts. Then the candidates indicated their opinions about the hypertexts. A questionnaire was applied to the candidates’ relating the usage of the hypertexts. The results have shown that candidates think the usage of the hypertexts may be beneficial but giving many links on the web-page causes a problem in subject- coherence. Additionally, the candidates expressed that, the webpages not including visual materials as boring and it is useful to reach the other terms relating to different disciplines on the web-page. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Tarih konuları tr
dc.subject Sınıf öğretmenliği tr
dc.subject Öğretmen adayları tr
dc.subject Hypertext kullanımı tr
dc.subject History themes tr
dc.subject Class teaching tr
dc.subject Teacher candidates tr
dc.subject Hypertext usage tr
dc.title Sınıf öğretmeni adaylarının tarih konularının işlenişinde hypertext kullanımı ile ilgili görüşleri tr
dc.title.alternative The opinions of the class teachers candidates concerning the hypertext usage in teaching history lessons tr
dc.type Article tr
dc.contributor.firstauthorID 13887 tr
dc.contributor.firstauthorID 2346 tr
dc.contributor.firstauthorID 15714 tr
dc.contributor.department Adıyaman Üniversitesi, Eğitim Fakültesi tr
dc.contributor.department Mersin Üniversitesi, Eğitim Fakültesi tr
dc.identifier.endpage 208 tr
dc.identifier.issue 3 tr
dc.identifier.startpage 198 tr
dc.identifier.volume 2 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster