dc.contributor.author |
Ulusoy, Kadir |
|
dc.contributor.author |
Yanpar Yelken, Tuğba |
|
dc.contributor.author |
Üredi, Lütfi |
|
dc.date.accessioned |
2020-10-06T08:24:47Z |
|
dc.date.available |
2020-10-06T08:24:47Z |
|
dc.date.issued |
2009 |
|
dc.identifier.issn |
1308-9196 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1180 |
|
dc.description.abstract |
Bu araştırmada Adıyaman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalında öğrenim
gören öğrencilerin tarih konularını işlerken, hypertextlerin kullanılması ile ilgili görüşleri incelenmiştir.
Araştırma, 2008–2009 eğitim-öğretim yılında, deneysel desenin deneme öncesi modellerinden “tek grup son
test modeli” kullanılarak yapılmıştır. Araştırmaya 60 öğretmen adayı katılmıştır. Nitel ve nicel veriler
toplanmıştır. Öğretmen adaylarına önce seçilen hypertextlerin olduğu web metinleri gösterilmiş sonra onlardan
bu metinleri incelemeleri istenmiştir. Daha sonra öğretmen adaylarından, incelenen hypertext metinleri ile ilgili
görüşlerini belirtmeleri istenmiştir. Sonra da öğretmen adaylarına hypertextlerin kullanımı ile ilgili anket
yapılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre öğretmen adayları, hypertextlerin tarih konularında kullanılmasının
faydalı olabileceğini; ancak web sayfası içinde çok fazla link verilmesinin konu bütünlüğünü bozabileceğini ve
konunun tamamının okunmadan başka bir bölüme geçilmesine yol açacağını belirtmişlerdir. Ayrıca öğrenciler,
görsel materyal olmayan web sayfalarının sıkıcı olduğunu; fakat tarih konularını işlerken başka disiplinlerle ilgili
kavramlara ulaşabilme konusunda faydalı olduğunu düşünmektedirler. |
tr |
dc.description.abstract |
The opinions of the class teacher candidates concerning the hypertexts usage in teaching history
lessons were analysed. The research was done in 2008-2009 academic year by “single group post-test model”
which is a pre-experiment model of experimental design. 60 teacher candidates participated in the research.
Qualitative and quantitative datas were collected. The web-texts including hypertexts were given and shown
to the candidates and they were made to examine the texts. Then the candidates indicated their opinions
about the hypertexts. A questionnaire was applied to the candidates’ relating the usage of the hypertexts. The
results have shown that candidates think the usage of the hypertexts may be beneficial but giving many links on the web-page causes a problem in subject- coherence. Additionally, the candidates expressed that, the webpages
not including visual materials as boring and it is useful to reach the other terms relating to different
disciplines on the web-page. |
tr |
dc.language.iso |
tr |
tr |
dc.publisher |
Adıyaman Üniversitesi |
tr |
dc.subject |
Tarih konuları |
tr |
dc.subject |
Sınıf öğretmenliği |
tr |
dc.subject |
Öğretmen adayları |
tr |
dc.subject |
Hypertext kullanımı |
tr |
dc.subject |
History themes |
tr |
dc.subject |
Class teaching |
tr |
dc.subject |
Teacher candidates |
tr |
dc.subject |
Hypertext usage |
tr |
dc.title |
Sınıf öğretmeni adaylarının tarih konularının işlenişinde hypertext kullanımı ile ilgili görüşleri |
tr |
dc.title.alternative |
The opinions of the class teachers candidates concerning the hypertext usage in teaching history lessons |
tr |
dc.type |
Article |
tr |
dc.contributor.firstauthorID |
13887 |
tr |
dc.contributor.firstauthorID |
2346 |
tr |
dc.contributor.firstauthorID |
15714 |
tr |
dc.contributor.department |
Adıyaman Üniversitesi, Eğitim Fakültesi |
tr |
dc.contributor.department |
Mersin Üniversitesi, Eğitim Fakültesi |
tr |
dc.identifier.endpage |
208 |
tr |
dc.identifier.issue |
3 |
tr |
dc.identifier.startpage |
198 |
tr |
dc.identifier.volume |
2 |
tr |
dc.source.title |
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi |
tr |