İlişkisel tarama modelindeki bu araştırmanın amacı okul yöneticilerinin kişilik özellikleri ile çatışma
yönetimi stratejileri arasındaki ilişkiyi incelemektir. 2008–2009 bahar döneminde Elazığ il merkezindeki ilk ve
orta öğretim kurumlarında görev yapan okul yöneticilerinin tamamına (toplam 135 okul yöneticisi) ölçekler
dağıtılmıştır. Geriye dönen 107 ölçekten elde edilen veriler analiz edilmiştir. Araştırmaya sadece okul
yöneticileri dahil edilmiştir. Araştırma sonucunda; yöneticilerin kişilik özelliklerinden sorumluluk, değişime
açıklık ve uyumluluğun, çatışma yönetimi stratejilerinden bütünleştirmeyi, kişilik özelliklerinden duygusal
tutarlılık ve uyumluluğun, çatışma yönetimi stratejilerinden uzlaşmayı anlamlı ve pozitif yönde yordadığı; kişilik
özelliklerinden değişime açıklığın ise hükmetme stratejisini anlamlı ve ters yönde yordadığı tespit edilmiştir.
The aim of this research, which is in a descriptive relational scanning model, is to examine the
relationship between school managers’ personality traits and their conflict resolution strategies. The
questionnaires were administered to all the managers working in primary and secondary schools in Elazığ
downtown in 2008-2009 academic year. Data obtained from 107 questionnaires that were returned back were
analyzed. Only school managers were included to studies. As a result of the research it was determined that;
managers’ personality traits of conscientiousness, openness and agreeableness positively predict integrating
strategy, personality traits of agreeableness and neuroticism positively predict compromising strategy,
personality trait of openness negatively predict dominating strategy.