Adiyaman University Repository

Okul yöneticilerinin kişilik özelliklerinin çatışma çözme stratejileri üzerindeki etkisi

Show simple item record

dc.contributor.author Karakuş, Mehmet
dc.contributor.author Çankaya, İbrahim H.
dc.date.accessioned 2020-10-02T11:39:35Z
dc.date.available 2020-10-02T11:39:35Z
dc.date.issued 2009
dc.identifier.issn 1308-9196
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1177
dc.description.abstract İlişkisel tarama modelindeki bu araştırmanın amacı okul yöneticilerinin kişilik özellikleri ile çatışma yönetimi stratejileri arasındaki ilişkiyi incelemektir. 2008–2009 bahar döneminde Elazığ il merkezindeki ilk ve orta öğretim kurumlarında görev yapan okul yöneticilerinin tamamına (toplam 135 okul yöneticisi) ölçekler dağıtılmıştır. Geriye dönen 107 ölçekten elde edilen veriler analiz edilmiştir. Araştırmaya sadece okul yöneticileri dahil edilmiştir. Araştırma sonucunda; yöneticilerin kişilik özelliklerinden sorumluluk, değişime açıklık ve uyumluluğun, çatışma yönetimi stratejilerinden bütünleştirmeyi, kişilik özelliklerinden duygusal tutarlılık ve uyumluluğun, çatışma yönetimi stratejilerinden uzlaşmayı anlamlı ve pozitif yönde yordadığı; kişilik özelliklerinden değişime açıklığın ise hükmetme stratejisini anlamlı ve ters yönde yordadığı tespit edilmiştir. tr
dc.description.abstract The aim of this research, which is in a descriptive relational scanning model, is to examine the relationship between school managers’ personality traits and their conflict resolution strategies. The questionnaires were administered to all the managers working in primary and secondary schools in Elazığ downtown in 2008-2009 academic year. Data obtained from 107 questionnaires that were returned back were analyzed. Only school managers were included to studies. As a result of the research it was determined that; managers’ personality traits of conscientiousness, openness and agreeableness positively predict integrating strategy, personality traits of agreeableness and neuroticism positively predict compromising strategy, personality trait of openness negatively predict dominating strategy. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Okul yöneticileri tr
dc.subject Kişilik özellikleri tr
dc.subject Çatışma çözme stratejileri tr
dc.subject School managers tr
dc.subject Personality traits tr
dc.subject Conflict resolution strategies tr
dc.title Okul yöneticilerinin kişilik özelliklerinin çatışma çözme stratejileri üzerindeki etkisi tr
dc.title.alternative The influence of school managers’ personality traits on their conflict resolution strategies tr
dc.type Article tr
dc.contributor.firstauthorID 42916 tr
dc.contributor.department Zirve Üniversitesi Eğitim Fakültesi tr
dc.contributor.department Fırat Üniversitesi Eğitim Fakültesi tr
dc.identifier.endpage 118 tr
dc.identifier.issue 3 tr
dc.identifier.startpage 111 tr
dc.identifier.volume 2 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account