Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

Okul merkezli yönetim sürecinde görev alan okul müdürlerinin rolleri

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Summak, M. Semih
dc.contributor.author Karadağ, Nazife
dc.date.accessioned 2020-10-02T11:38:50Z
dc.date.available 2020-10-02T11:38:50Z
dc.date.issued 2009
dc.identifier.issn 1308-9196
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1176
dc.description.abstract Eğitim sürecinin niteliğinin artırılması amacıyla okulla ilgili kararların okullarda alınmasına vurgu yapan okul merkezli yönetim uygulaması eğitsel ve yönetsel süreçlerde meydana getirdiği değişikliklerin yanı sıra okul paydaşlarının rollerinde de birtakım değişiklikleri öngörmektedir. Rollerinde değişiklik olan en önemli okul paydaşı ise eğitsel ve yönetsel süreçlerde meydana gelen değişikliklerin uygulanmasında anahtar kişiler olan okul müdürleridir. Okul merkezli yönetim sürecinde görev alan okul müdürlerinin rollerini incelemek amacıyla tarama modelinde desenlenen bu araştırmada konu ile ilgili Eric, Ebsco ve Proquest veri tabanlarında yayımlanmış olan tez ve makaleler incelenmiştir. Yapılan incelemeler sonucunda amaca uygun olan 7 çalışma bu araştırmada ele alınarak okul merkezli yönetim sürecinde görev alan okul müdürlerinin rolleri betimlenmiştir. Araştırmanın amacı doğrultusunda ele alınan araştırmalar değerlendirildiğinde okul merkezli yönetim sürecinde görev alan okul müdürlerinin eğitsel liderlik, bütçe yönetimi, vizyoner liderlik, okul paydaşlarını karar alma sürecine dâhil etme gibi alanlarda birtakım rol ve sorumluluklar üstlendikleri görülmüştür. tr
dc.description.abstract In order to increase the quality of the educational process, the school-based management which support decision made in schools about schools is foreseeing some changes in school stakeholder roles in addition to changes in educational and managerial process. This changes mainly affected school principals who are key person in the process of implementing of the changes in educational and managerial works. In order to examine school based management - implemented school principals a literature review was used for this study. In this study, Erıc, Ebsco, and Proquest database were searched. At the end of the search, 7 works appropriate to this study were examined in order to identify the roles of the school based management implemented school principals. When all of the works within the line of this study were evaluated school based management implemented schools’ principals showed that principals hold some roles and responsibility in the following areas; educational leadership, budget management, visionary leadership, and putting school stakeholders into decision making process . tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Okul merkezli yönetim tr
dc.subject Okul müdürleri tr
dc.subject Liderlik tr
dc.subject School based management tr
dc.subject School principals tr
dc.subject Leadership tr
dc.title Okul merkezli yönetim sürecinde görev alan okul müdürlerinin rolleri tr
dc.title.alternative The roles of principals be assigned in school based management processes tr
dc.type Article tr
dc.contributor.firstauthorID 148884 tr
dc.contributor.firstauthorID 33645 tr
dc.contributor.department Gaziantep Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü tr
dc.contributor.department Adıyaman Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü tr
dc.identifier.endpage 140 tr
dc.identifier.issue 3 tr
dc.identifier.startpage 130 tr
dc.identifier.volume 2 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster