dc.contributor.author |
Summak, M. Semih |
|
dc.contributor.author |
Karadağ, Nazife |
|
dc.date.accessioned |
2020-10-02T11:38:50Z |
|
dc.date.available |
2020-10-02T11:38:50Z |
|
dc.date.issued |
2009 |
|
dc.identifier.issn |
1308-9196 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1176 |
|
dc.description.abstract |
Eğitim sürecinin niteliğinin artırılması amacıyla okulla ilgili kararların okullarda alınmasına vurgu yapan
okul merkezli yönetim uygulaması eğitsel ve yönetsel süreçlerde meydana getirdiği değişikliklerin yanı sıra okul
paydaşlarının rollerinde de birtakım değişiklikleri öngörmektedir. Rollerinde değişiklik olan en önemli okul
paydaşı ise eğitsel ve yönetsel süreçlerde meydana gelen değişikliklerin uygulanmasında anahtar kişiler olan
okul müdürleridir. Okul merkezli yönetim sürecinde görev alan okul müdürlerinin rollerini incelemek amacıyla
tarama modelinde desenlenen bu araştırmada konu ile ilgili Eric, Ebsco ve Proquest veri tabanlarında
yayımlanmış olan tez ve makaleler incelenmiştir. Yapılan incelemeler sonucunda amaca uygun olan 7 çalışma
bu araştırmada ele alınarak okul merkezli yönetim sürecinde görev alan okul müdürlerinin rolleri
betimlenmiştir. Araştırmanın amacı doğrultusunda ele alınan araştırmalar değerlendirildiğinde okul merkezli
yönetim sürecinde görev alan okul müdürlerinin eğitsel liderlik, bütçe yönetimi, vizyoner liderlik, okul
paydaşlarını karar alma sürecine dâhil etme gibi alanlarda birtakım rol ve sorumluluklar üstlendikleri
görülmüştür. |
tr |
dc.description.abstract |
In order to increase the quality of the educational process, the school-based management which
support decision made in schools about schools is foreseeing some changes in school stakeholder roles in
addition to changes in educational and managerial process. This changes mainly affected school principals who
are key person in the process of implementing of the changes in educational and managerial works. In order to
examine school based management - implemented school principals a literature review was used for this study.
In this study, Erıc, Ebsco, and Proquest database were searched. At the end of the search, 7 works appropriate
to this study were examined in order to identify the roles of the school based management implemented
school principals. When all of the works within the line of this study were evaluated school based management implemented schools’ principals showed that principals hold some roles and responsibility in the following
areas; educational leadership, budget management, visionary leadership, and putting school stakeholders into
decision making process . |
tr |
dc.language.iso |
tr |
tr |
dc.publisher |
Adıyaman Üniversitesi |
tr |
dc.subject |
Okul merkezli yönetim |
tr |
dc.subject |
Okul müdürleri |
tr |
dc.subject |
Liderlik |
tr |
dc.subject |
School based management |
tr |
dc.subject |
School principals |
tr |
dc.subject |
Leadership |
tr |
dc.title |
Okul merkezli yönetim sürecinde görev alan okul müdürlerinin rolleri |
tr |
dc.title.alternative |
The roles of principals be assigned in school based management processes |
tr |
dc.type |
Article |
tr |
dc.contributor.firstauthorID |
148884 |
tr |
dc.contributor.firstauthorID |
33645 |
tr |
dc.contributor.department |
Gaziantep Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü |
tr |
dc.contributor.department |
Adıyaman Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü |
tr |
dc.identifier.endpage |
140 |
tr |
dc.identifier.issue |
3 |
tr |
dc.identifier.startpage |
130 |
tr |
dc.identifier.volume |
2 |
tr |
dc.source.title |
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi |
tr |