Etkinlik temelli öğrenme Türkiye’de 2004 yılı itibariyle uygulamaya konulmuştur. Bu araştırmanın amacı,
ilköğretim müfettişleri ve formatör öğretmenlerin ilköğretim öğretim programlarının etkinlikler boyutu ile ilgili
öğretmenlerin uygulamalarında karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri konusunda görüşlerini tespit etmektir.
Araştırma betimsel bir çalışmadır. 2008 Yaz döneminde hizmet içi eğitim alan 411 müfettiş ve 181 formatör
öğretmene anket uygulanmıştır. Araştırmanın sonucunda müfettiş ve formatör öğretmenlerin görüşlerine göre,
öğretmenlerin etkinlikleri uygulamada sorunlar yaşadıkları ortaya çıkmaktadır. Bu sorunlardan bazıları
şunlardır: Öğretmenlerin çoğu etkinlikleri ödev olarak vermektedir, klavuz kitapdaki etkinlikleri öğretmenler
herhangi bir katkı yapmadan aynen uygulamakta ve öğrenciler için yeni etkinlik yaratamamaktadırlar.
Öğretmenlerin çoğu hala öğretmen merkezli eğitimi tercih etmektedir, materyal geliştirme ve tasarımı
eğitimine etkinlik geliştirmek için ihtiyaç duymaktadır ve yeni etkinlik geliştirme becerileri konusunda hizmet içi
eğitime ihtiyaçlarını belirtmişlerdir. Bu sorunlar doğrultusunda öneriler müfettiş ve öğretmenler tarafından
geliştirilmiştir.
Activity-based education has been applied to the instructional programmes of primary schools in
Turkey. The purpose of this research is to examine the inspectors and the teachers’ views about Primary
school teachers’ problems and solutions on activities. Survey method was used in this study. The inspectors
and the teachers were taken in-service training in Mersin at 2008 summer period. 411 inspectors and 181
teachers participated in this study to fill the questionnaires. Several problems came into the daylight, for the
teachers’applications of the activities according to the inspectors and the teachers’ views. Problems can be
summarized as follows: Many of the teachers give homework as an activity, activities in teachers’ guide books
are used as they are written without the teachers’ contribution, teachers can’t create new activities for their
students. Many of the teachers prefer teacher-centered practices, teachers need material design and
development education for activities, teachers need in-service training on new activities development skills
and so forth. Some solutions have been developed by the inspectors and the teachers.