Adiyaman University Repository

İlköğretim müfettişleri ve formatör öğretmenlerin öğretim programlarında yer alan etkinliklerle ilgili öğretmenlerin karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri konusunda görüşleri

Show simple item record

dc.contributor.author Yanpar Yelken, Tuğba
dc.date.accessioned 2020-10-02T06:02:56Z
dc.date.available 2020-10-02T06:02:56Z
dc.date.issued 2009
dc.identifier.issn 1308-9196
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1163
dc.description.abstract Etkinlik temelli öğrenme Türkiye’de 2004 yılı itibariyle uygulamaya konulmuştur. Bu araştırmanın amacı, ilköğretim müfettişleri ve formatör öğretmenlerin ilköğretim öğretim programlarının etkinlikler boyutu ile ilgili öğretmenlerin uygulamalarında karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri konusunda görüşlerini tespit etmektir. Araştırma betimsel bir çalışmadır. 2008 Yaz döneminde hizmet içi eğitim alan 411 müfettiş ve 181 formatör öğretmene anket uygulanmıştır. Araştırmanın sonucunda müfettiş ve formatör öğretmenlerin görüşlerine göre, öğretmenlerin etkinlikleri uygulamada sorunlar yaşadıkları ortaya çıkmaktadır. Bu sorunlardan bazıları şunlardır: Öğretmenlerin çoğu etkinlikleri ödev olarak vermektedir, klavuz kitapdaki etkinlikleri öğretmenler herhangi bir katkı yapmadan aynen uygulamakta ve öğrenciler için yeni etkinlik yaratamamaktadırlar. Öğretmenlerin çoğu hala öğretmen merkezli eğitimi tercih etmektedir, materyal geliştirme ve tasarımı eğitimine etkinlik geliştirmek için ihtiyaç duymaktadır ve yeni etkinlik geliştirme becerileri konusunda hizmet içi eğitime ihtiyaçlarını belirtmişlerdir. Bu sorunlar doğrultusunda öneriler müfettiş ve öğretmenler tarafından geliştirilmiştir. tr
dc.description.abstract Activity-based education has been applied to the instructional programmes of primary schools in Turkey. The purpose of this research is to examine the inspectors and the teachers’ views about Primary school teachers’ problems and solutions on activities. Survey method was used in this study. The inspectors and the teachers were taken in-service training in Mersin at 2008 summer period. 411 inspectors and 181 teachers participated in this study to fill the questionnaires. Several problems came into the daylight, for the teachers’applications of the activities according to the inspectors and the teachers’ views. Problems can be summarized as follows: Many of the teachers give homework as an activity, activities in teachers’ guide books are used as they are written without the teachers’ contribution, teachers can’t create new activities for their students. Many of the teachers prefer teacher-centered practices, teachers need material design and development education for activities, teachers need in-service training on new activities development skills and so forth. Some solutions have been developed by the inspectors and the teachers. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Etkinlikler tr
dc.subject Etkinlik temelli öğrenme tr
dc.subject Öğretim programları tr
dc.subject İlköğretim programı tr
dc.subject Activities tr
dc.subject Activity based learning tr
dc.subject Instructional programmes tr
dc.subject Primary school curriculum tr
dc.title İlköğretim müfettişleri ve formatör öğretmenlerin öğretim programlarında yer alan etkinliklerle ilgili öğretmenlerin karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri konusunda görüşleri tr
dc.title.alternative Primary school inspectors and teachers’ views about teachers’ problems and solutions on activities in primary school curriculum tr
dc.type Article tr
dc.contributor.department Mersin Üniversitesi, Eğitim Fakültesi tr
dc.identifier.endpage 249 tr
dc.identifier.issue 3 tr
dc.identifier.startpage 225 tr
dc.identifier.volume 2 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account