Adiyaman University Repository

Genel ortaöğretim kurumlarında uygulanmakta olan fizik dersi programlarının, toplam kalite yönünden sahip olduğu özellikler

Show simple item record

dc.contributor.author Akay, Cenk
dc.date.accessioned 2020-10-02T06:01:43Z
dc.date.available 2020-10-02T06:01:43Z
dc.date.issued 2009
dc.identifier.issn 1308-9196
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1162
dc.description.abstract 19. yy’da sistemli bir şekilde temelleri atılmaya başlanan Toplam Kalite Yönetimi, sadece üretim sektöründe değil günümüzde üretime ve gelişime yön veren eğitim alanında da etkin olarak kullanılmaya başlanan bir yaklaşımdır. Eğitimde kalite yaklaşımı girdi‐süreç‐çıktı üçlüsü üzerine kurgulanmıştır. Eğitimde iyi bir kalite anlayışından başarı ile söz edebilmemiz, çıktının kalitesiyle doğru orantılıdır. Çıktının kalitesini belirleyen önemli etkenler, okulda var olan eğitim iklimi ve eğitim‐öğretimle ilgili her şeydir. Eğitim kurumlarında var olan durumdan tespitle olması gereken durumu ortaya koyabilmek için farklı veri toplama araçları kullanılmaktadır. Bu araştırmada, Mersin İli’nde sekiz genel ortaöğretim kurumunda uygulanmakta olan Fizik Dersi programlarının toplam kalite yönünden sahip olduğu özellikler, “Altı Kutu (Six Sigma)” veri toplama aracı ile elde edilmiştir. Yapılan araştırma, Fizik Dersi programının başarı ile uygulanabilmesi için önceden ortaya konmuş program özelliklerinin, toplam kalite çerçevesinde; öğretmen, öğrenci ve yöneticilerin gereksinimlerini karşılayabilmesi konusunda yetersiz kaldığını ortaya çıkarmıştır. Ortaya konan çalışma, belirtilen ortaöğretim kurumlarında var olan yapıyı gün yüzüne çıkarmış ve eksikliklere yönelik çözüm önerilerinin aktarılmasını sağlamıştır. tr
dc.description.abstract Total Quality Management dates back to 19th century and it is not only a key factor in production sector but also a directing steer in education. Quality approach in education is fictialised on input‐process‐output trio. Stating a quality apprehension is directly proportional with the output. What effects the quality of output are everything related with education and school. There are different types of data collection instruments to present the tone constructed by existing situtation in education. The features of the pyhsics course programme in terms of total quality are founded by Six Sigma model in eight lycees in Mersin. The research showed that the features of the existing programme are not sufficient to answer the needs of the students, teachers and the director staff in schools. The study unearthed the substantial structure in schools and provided some solution offers for deficiencies in terms of total quality. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Toplam kalite yönetimi tr
dc.subject Altı kutu (six sigma) tr
dc.subject Girdi tr
dc.subject Süreç tr
dc.subject Çıktı tr
dc.subject Total quality management (TQM) tr
dc.subject Six sigma tr
dc.subject Input tr
dc.subject Process tr
dc.subject Output tr
dc.title Genel ortaöğretim kurumlarında uygulanmakta olan fizik dersi programlarının, toplam kalite yönünden sahip olduğu özellikler tr
dc.title.alternative The features of pyhiıcs course programmes in terms of total quality in general secondary schools (lycees) tr
dc.type Article tr
dc.contributor.department Mersin İl Milli Eğitim Müdürlüğü, AR‐GE Birimi, AB Eğitim Projeleri Uzmanı tr
dc.identifier.endpage 17 tr
dc.identifier.issue 3 tr
dc.identifier.startpage 1 tr
dc.identifier.volume 2 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account