Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

Farklı beyin yarım küreleri baskın öğrencilerin İngilizce akademik başarılarındaki farklılıkların incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Bağçeci, Birsen
dc.contributor.author Kanadlı, Sedat
dc.contributor.author Ünişen, Ali
dc.date.accessioned 2020-10-02T06:00:07Z
dc.date.available 2020-10-02T06:00:07Z
dc.date.issued 2009
dc.identifier.issn 1308-9196
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1160
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı İngilizce hazırlık okuyan öğrencilerin baskın beyin alanları arasındaki farklılıkların akademik başarı, tercih edilen meslek ve cinsiyet açısından farklılık gösterip göstermediğini belirleyerek beyin temelli zengin öğrenme yaşantıları sunmaktır. Araştırmanın örneklemi küme örnekleme yöntemlerinden oransız örnekleme yöntemi ile belirlenmiştir. Öğrencilerin baskın beyin yarım kürelerinin belirlenmesinde Hermann’ın Dört Çeyrekli Beyin Baskınlık Aracı’nın Türkçeye’ye uyarlanmış hali kullanılmıştır. Öğrencilerin akademik başarılarının belirlenmesinde, İngilizce hazırlık sınıflardan I. ve II. dönem aldıkları notların yılsonu ortalaması kullanılmıştır. Toplanan verilerin SPSS.15 paket programıyla analizi sonucunda öğrencilerin baskın beyin yarımküreleri arasındaki farklılıkların akademik başarı, tercih edilen meslek ve cinsiyete göre anlamlı bir farklılık göstermediği bulunmuştur. tr
dc.description.abstract This paper aims to detect how brain dominance affected the academic achievement, choosing a career, and whether it changed in term of gender, hence to suggest some implication for brain‐based learning designs. Unproportional sampling method was used in determining the participants, and adaptation of Herrmann Brain Dominance Instrument by Ozden (2003) was applied to discover students’ dominant brain hemispheres. Arithmetical mean of two academic semesters of students in English Preparatory classes was taken as Students’ academic achievement. Data were analysed in SPSS 15 and no significant correlation was found between brain dominance and academic achievement, career choosing or gender. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Beyin baskınlık alanı tr
dc.subject Akademik başarı tr
dc.subject Cinsiyet tr
dc.subject Meslek tr
dc.subject Brain dominance tr
dc.subject Academic achivement tr
dc.subject Gender tr
dc.subject Career tr
dc.title Farklı beyin yarım küreleri baskın öğrencilerin İngilizce akademik başarılarındaki farklılıkların incelenmesi tr
dc.title.alternative An investigation into students’ academic achievement in English courses in terms of their dominant brain hemispheres tr
dc.type Article tr
dc.contributor.firstauthorID 122303 tr
dc.contributor.firstauthorID 184757 tr
dc.contributor.firstauthorID 28131 tr
dc.contributor.department Gaziantep Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı tr
dc.identifier.endpage 34 tr
dc.identifier.issue 3 tr
dc.identifier.startpage 22 tr
dc.identifier.volume 2 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster