Amaç: Bu çalışmada sağlık alanında eğitim gören genç
nüfusun 65 yaş ve üzeri bireylere karşı tutumlarını
belirlemek amacıyla planlanmıştır.
Gereç ve Yöntem: Çalışmada veri toplama formunun
ilk bölümünde sosyodemografik özellikleri belirlemeye
yönelik sorulardan ve Yaşlı Ayrımcılığı Tutum
Ölçeği’nden oluşmaktadır. Araştırmanın evrenini 745
öğrenci oluşturmaktadır. Verilerin
değerlendirilmesinde sayı ve yüzde değerleri,
Independent Sample t Test, One-Way Anova Testi ve
Bonferroni Testi kullanılmıştır
Bulgular: Katılımcıların %55,3’ü hemşirelik bölümü
öğrencisi; %62,3’ü kadındır. Yaş ortalaması
20,46±1,90’dır. Toplam ölçek puan ortalaması
85,09±9,53 bulunmuştur. Katılımcının okuduğu bölüm,
cinsiyeti, ebeveyn eğitim düzeyi, kardeş sayısı, aile
yapısı, aile kurduğunda anne baba ile yaşamayı isteme
durumu ile ölçek puan ortalamaları arasında anlamlı
fark bulunmuştur (p<0,005).
Sonuç: Çalışmada öğrencilerin yaşlı ayrımcılığına
ilişkin olumlu tutumları olduğu; yaşlı bireylere karşı
tutumlarını etkileyen kimi sosyo-demografik
değişkenlerin olduğu saptanmıştır.
Aim: In this study, young people who are training in
the health field 65 years and over is planned in order to
determine their attitudes towards individuals.
Materials and Methods: Ageism Attitude Scale and
data collection forms will be used to. The research
population is 745 students. Number and percentage
values, Independent Sample t Test, One-Way Anova
Test and Bonferroni Test were used to evaluate the
data.
Results: 55.3% of the participants were nursing
students, 62.3% are women, average age of was
20.46±1.90. The average scale total score was
85.09±9.53. There was a significant difference
(p<0.005) between the part, gender, parental education,
number of siblings, family structure, expectancy of life
with parents when they have a family and scale score
averages.
Conclusion: The students had positive attitudes
towards the elderly discrimination; some sociodemographic variables affecting their attitudes towards
elderly.