Adiyaman University Repository

Merkeziyetçi yönetim yapısının kamu okulları üzerinde bıraktığı olumsuz etkiler

Show simple item record

dc.contributor.author Taşar, H. Hüseyin
dc.date.accessioned 2020-10-01T07:14:51Z
dc.date.available 2020-10-01T07:14:51Z
dc.date.issued 2009
dc.identifier.issn 1308-9196
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1151
dc.description.abstract Türk kamu yönetiminin sahip olduğu merkeziyetçi yaklaşım, karar alma ve uygulama noktasında yetkileri merkezde, sorumluluğu ise taşra birimlerinde toplamıştır. Bu da yetki ve sorumluluğun birimler arasında dağıtımında bir dengesizlik oluşturmuştur. Eğitim yönetiminde idari ve mali konularda, karar ve tasarruf yetkisinin merkezde toplanması, okullardaki yöneticilerinin bireysel veya kurumsal eylemlerde inisiyatif almamaları sonucunu doğurmuştur. Okul uygulamalarına dönük idari ve mali konularda karar verme inisiyatifinin, merkez birimlerde toplanması, “kamu okullarını” özel okullar karşısında rekabet edemez, müşteri beklentilerine cevap veremez konuma getirmiştir. Kamu okullarında meydana gelen statü kaybı, kurs ve etüt merkezlerinden oluşan ikinci bir eğitim sektörünü doğurmuştur. Ülkemiz eğitim sisteminde gerekli değişim ve dönüşüm sağlanarak, müşteri taleplerini dünya standartlarında karşılayan bir okul yapısını oluşturmak durumundayız. Bu oluşum, merkezi yönetim yaklaşımının güdümünden uzak, kendi vizyonu, misyonu ve değerlerini oluşturmuş; gücünü merkezi yönetim organlarından ziyade, yerinden yönetim birimlerinden, kendi iç ve dış dinamiklerinden alan bir yaklaşıma dayalı olmak durumundadır. tr
dc.description.abstract The centralist approach of Turkish Public Administration gathers the authority of decision making and application in the centre while leaving the responsibilities in country units. There has been an imbalance of authority and liability allocation in the governing units. In educational administration, the authority of decision making and use of financial sources have been gathered in the centre, which has deprived the school administrations of taking initiative either individually or institutionally. Public schools have fallen behind in the competition with private schools regarding meeting the parents/customer expectations owing to the centralist administration. This, as a consequence, has led to existence of a second educational sector consisting of private teaching institutions. Through necessary changes, we need to reorganize our school structure to meet the customer expectations at global standards, which should be free of the centralist administration approach, create its own mission, vision and values and should be empowered by the local governing units. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Merkezi yönetim tr
dc.subject Yerelleşme tr
dc.subject Yetki devri tr
dc.subject Yerinden yönetim tr
dc.subject Central government tr
dc.subject Localization tr
dc.subject Delegation of authority tr
dc.subject Decentralization tr
dc.title Merkeziyetçi yönetim yapısının kamu okulları üzerinde bıraktığı olumsuz etkiler tr
dc.title.alternative Negative affects of centralist administration approach on public school tr
dc.type Article tr
dc.contributor.firstauthorID 33051 tr
dc.contributor.department Adıyaman Üniversitesi, Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü tr
dc.identifier.endpage 119 tr
dc.identifier.issue 2 tr
dc.identifier.startpage 108 tr
dc.identifier.volume 2 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account