Bu araştırma, 2005’te uygulanmaya başlanan sosyal bilgiler programının ders içi etkinlikler adı altında öngördüğü proje ve performans görevlerini hazırlarken yararlandıkları kaynaklar ve karşılaştıkları güçlükleri belirlemek amacıyla hazırlanmıştırr. Araştırmanın çalışma grubu, Türkiye Cumhuriyeti Millî Eğitim Bakanlığı’na bağlı Konya ilindeki ilköğretim okullarında sosyal bilgiler dersini alan 6. ve 7. sınıf öğrencileri içerisinden 120 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinde kullanılan kolay ulaşlabilirlik (convenient sampling) örneklemesi yöntemi ile açık uçlu – soru formu uygulaması yapılmıştır. Nitel verilerin analizinde ise
kuramsal anlamda belirgin olmayan temalar ve eğer varsa alt temaların oluşturulması ile yapılan içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, 6. sınıf öğrencilerinin sırası ile internet, kütüphane, kaynak kitap ve diğer kaynaklardan, 7. sınıf öğrencilerinin ise internet, kaynak kitap, kütüphane ve diğer kaynaklar şeklinde görüş bildirdikleri saptanmıştır. Karşılaştıkları güçlükler açısından gerek 6. gerekse 7. Sınıf öğrencileri zaman sorunu, konu zorluğu ve anlamama, kaynak bulamama, planlama, internet’in yapısal özellikleri ve şekil sorunu yaşadıklarını belirtmişlerdir. Ancak 6. ve 7. sınıf öğrencilerinde bu güçlüklerin dereceleri değişmektedir. Elde edilen bulgular doğrultusunda öneriler getirilmiştir.
This study aims to determine the resources benefited by the pupils and the difficulties that they face
while preparing performance and project tasks related to the classroom activities in social sciences program
initiated in 2005. The universe of the study is all the sixth and seventh grade students of primary schools in
Konya city. In the study, open-ended question with the convenient sampling method, which is used in qualitative
research methods, is used, and for analyzing the qualitative data, contents analysis method, which is formed with
recessive theme in theoretical sense and sub themes, is applied. The study demonstrated that the sixth grade
students use internet, libraries, reference books and the others respectively, and the seventh grade students use
internet, reference books, libraries and the others respectively. However, both sixth and seventh grade experience
such problems as time limitation, difficulty of assignment and inability to understand, failing to find proper
resources, structural characteristics of internet and layout of the assignment. Sixth and seventh grade students
experience these problems at different levels. In the light of findings some suggestions are made.