Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

Ağır düzeyde zihinsel öğrenme yetersizliği (öğretilebilir düzeyde) olan çocukların tarih konularından milli değerleri öğrenme süreci ile ilgili bir çalışma

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Ulusoy, Kadir
dc.contributor.author Dilmaç, Bülent
dc.date.accessioned 2020-10-01T07:12:46Z
dc.date.available 2020-10-01T07:12:46Z
dc.date.issued 2009
dc.identifier.issn 1308-9196
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1147
dc.description.abstract Bu çalışma 2007–2008 eğitim öğretim yılının 2. döneminde Adıyaman ili “İş Eğitim Merkezi ve Eğitim Uygulama Okulu”na devam eden 28 öğrenci ve bu okulda görevli 8 öğretmenin katılımı ile yapılmıştır. Çalışmada ağır düzeyde zihinsel öğrenme yetersizliği (öğretilebilir düzey) olan çocukların milli değerleri öğrenme süreci gözlemlenmiş ve öğretmenlerle görüşmeler yapılmıştır. Elde edilen bulgular sonucunda yapılan etkinlikler ve öğretmenlerin anlattıklarına göre öğrencilerin, okul programının genel amaçlar bölümünde yer alan “Atatürk’e sevgi ve saygı duyar” maddesinin amacına ulaştıkları söylenebilir. Programın özel amaçlar bölümünde yer alan “Türk Bayrağı ve Atatürk’ü tanımaları, İstiklal Marşının anlamını bilmeleri, Bayrak törenine katılmaları, Bayrak töreninde yapması gerekenleri bilmeleri, Milli bayramlarda yapılan hazırlıkları bilmeleri ve Bayram sevinci duymaları” amaçlarına ise öğrencilerin genel olarak ulaşamadıkları saptanmıştır. tr
dc.description.abstract This study is held with the participation of 28 students and 8 teachers of Adıyaman Province Business Education Center and Education Application School in the 2nd term of 2007-2008 academic year. In the study, the learning process of national values of the children with learning disabilities at high levels (at teachable level) has been observed and their teachers were interviewed. In the light of the findings, the activities held and the teachers’ remarks, students seem to have achieved the objective of “to love and respect Atatürk”, which is among the overall objectives whereas, in general, missed the such specific objectives as “to recognize Turkish Flag, to understand the National Anthem, to volunteer to join the flag ceremonies, to know how to behave in ceremonies, to know the prepaparation for national festival and to enjoy the festivals”. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Öğretilebilir düzeydeki öğrenciler tr
dc.subject Tarih konuları tr
dc.subject Millî değerler tr
dc.subject The students at teachable levels tr
dc.subject History subjects tr
dc.subject National values tr
dc.title Ağır düzeyde zihinsel öğrenme yetersizliği (öğretilebilir düzeyde) olan çocukların tarih konularından milli değerleri öğrenme süreci ile ilgili bir çalışma tr
dc.title.alternative A study on the learning process of national values in history course of the children with learning disabilities at high levels tr
dc.type Article tr
dc.contributor.firstauthorID 13887 tr
dc.contributor.firstauthorID 36980 tr
dc.contributor.department Adıyaman Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği ABD. tr
dc.identifier.endpage 135 tr
dc.identifier.issue 2 tr
dc.identifier.startpage 120 tr
dc.identifier.volume 2 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster