Bu çalışma 2007–2008 eğitim öğretim yılının 2. döneminde Adıyaman ili “İş Eğitim Merkezi ve Eğitim
Uygulama Okulu”na devam eden 28 öğrenci ve bu okulda görevli 8 öğretmenin katılımı ile yapılmıştır.
Çalışmada ağır düzeyde zihinsel öğrenme yetersizliği (öğretilebilir düzey) olan çocukların milli değerleri
öğrenme süreci gözlemlenmiş ve öğretmenlerle görüşmeler yapılmıştır. Elde edilen bulgular sonucunda yapılan
etkinlikler ve öğretmenlerin anlattıklarına göre öğrencilerin, okul programının genel amaçlar bölümünde yer alan
“Atatürk’e sevgi ve saygı duyar” maddesinin amacına ulaştıkları söylenebilir. Programın özel amaçlar
bölümünde yer alan “Türk Bayrağı ve Atatürk’ü tanımaları, İstiklal Marşının anlamını bilmeleri, Bayrak
törenine katılmaları, Bayrak töreninde yapması gerekenleri bilmeleri, Milli bayramlarda yapılan hazırlıkları
bilmeleri ve Bayram sevinci duymaları” amaçlarına ise öğrencilerin genel olarak ulaşamadıkları saptanmıştır.
This study is held with the participation of 28 students and 8 teachers of Adıyaman Province Business
Education Center and Education Application School in the 2nd term of 2007-2008 academic year. In the study,
the learning process of national values of the children with learning disabilities at high levels (at teachable level)
has been observed and their teachers were interviewed. In the light of the findings, the activities held and the
teachers’ remarks, students seem to have achieved the objective of “to love and respect Atatürk”, which is
among the overall objectives whereas, in general, missed the such specific objectives as “to recognize Turkish
Flag, to understand the National Anthem, to volunteer to join the flag ceremonies, to know how to behave in
ceremonies, to know the prepaparation for national festival and to enjoy the festivals”.