Adiyaman University Repository

Anadilde eğitimi ve öğretimi sürecinde sözvarlığı belirleme çalışmalarının Önemi ve “deyim” kazandırmaya yönelik etkinlik önerileri

Show simple item record

dc.contributor.author (Lüle) Mert, Esra
dc.date.accessioned 2020-10-01T07:10:18Z
dc.date.available 2020-10-01T07:10:18Z
dc.date.issued 2009
dc.identifier.issn 1308-9196
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1142
dc.description.abstract Anadili eğitimi ve öğretimi sürecinde, sözvarlığı belirleme çalışmaları önemli bir yere sahiptir. Anadili eğitiminin temel amacının öğrencinin anadilini doğru kullanmasını sağlamak olduğu düşünülürse sözvarlğı ögelerinin de bu eğitim-öğretim sürecinde önemli gereçler olduğunu ifade etmek yanlış olmaz. Bu süreçte sözcük öğretimi önemli bir alandır. Fakat bu alanda hem kuramsal yapıda hem de uygulamada eksiklikler bulunmaktadır. Bu çalışmada, sözvarlığında başat ögelerden biri olan “deyim” leri kazandırmaya yönelik etkinliklerle birlikte anadili eğitimi ve öğretimi sürecinde sözvarlığı belirlemeye yönelik çalışmaların gerekliliği ve önemi üzerinde durulmaktadır. tr
dc.description.abstract Studies on determining the vocabulary in the process of teaching native language is very important. The basic aim of teaching of native language is to enable the child to use his/her mother tongue correctly, vocabulary items occupy an important role in that educational process. Teaching vocabulary is an important field during that process. However, significant challanges are experienced either theoretically or in practice. This paper focuses on the necessity and importance of studies on determining the vocabulary in the process of teaching native language and activities that aim to teach “idioms” which are among the principal items in vocabulary. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Anadili eğitimi ve öğretimi tr
dc.subject Sözcük öğretimi tr
dc.subject Sözvarlığı tr
dc.subject Teaching native language tr
dc.subject Teaching words tr
dc.subject Vocabulary tr
dc.title Anadilde eğitimi ve öğretimi sürecinde sözvarlığı belirleme çalışmalarının Önemi ve “deyim” kazandırmaya yönelik etkinlik önerileri tr
dc.title.alternative The importance of determining the vocabulary in the process of teaching native language and activity suggestions on teaching “idioms” tr
dc.type Article tr
dc.contributor.firstauthorID 51177 tr
dc.contributor.department Adıyaman Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe Eğitimi Bölümü tr
dc.identifier.endpage 93 tr
dc.identifier.issue 2 tr
dc.identifier.startpage 83 tr
dc.identifier.volume 2 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account