dc.contributor.author |
(Lüle) Mert, Esra |
|
dc.date.accessioned |
2020-10-01T07:10:18Z |
|
dc.date.available |
2020-10-01T07:10:18Z |
|
dc.date.issued |
2009 |
|
dc.identifier.issn |
1308-9196 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1142 |
|
dc.description.abstract |
Anadili eğitimi ve öğretimi sürecinde, sözvarlığı belirleme çalışmaları önemli bir yere sahiptir. Anadili
eğitiminin temel amacının öğrencinin anadilini doğru kullanmasını sağlamak olduğu düşünülürse sözvarlğı
ögelerinin de bu eğitim-öğretim sürecinde önemli gereçler olduğunu ifade etmek yanlış olmaz. Bu süreçte
sözcük öğretimi önemli bir alandır. Fakat bu alanda hem kuramsal yapıda hem de uygulamada eksiklikler
bulunmaktadır. Bu çalışmada, sözvarlığında başat ögelerden biri olan “deyim” leri kazandırmaya yönelik
etkinliklerle birlikte anadili eğitimi ve öğretimi sürecinde sözvarlığı belirlemeye yönelik çalışmaların gerekliliği
ve önemi üzerinde durulmaktadır. |
tr |
dc.description.abstract |
Studies on determining the vocabulary in the process of teaching native language is very important. The
basic aim of teaching of native language is to enable the child to use his/her mother tongue correctly, vocabulary
items occupy an important role in that educational process. Teaching vocabulary is an important field during that
process. However, significant challanges are experienced either theoretically or in practice. This paper focuses
on the necessity and importance of studies on determining the vocabulary in the process of teaching native
language and activities that aim to teach “idioms” which are among the principal items in vocabulary. |
tr |
dc.language.iso |
tr |
tr |
dc.publisher |
Adıyaman Üniversitesi |
tr |
dc.subject |
Anadili eğitimi ve öğretimi |
tr |
dc.subject |
Sözcük öğretimi |
tr |
dc.subject |
Sözvarlığı |
tr |
dc.subject |
Teaching native language |
tr |
dc.subject |
Teaching words |
tr |
dc.subject |
Vocabulary |
tr |
dc.title |
Anadilde eğitimi ve öğretimi sürecinde sözvarlığı belirleme çalışmalarının Önemi ve “deyim” kazandırmaya yönelik etkinlik önerileri |
tr |
dc.title.alternative |
The importance of determining the vocabulary in the process of teaching native language and activity suggestions on teaching “idioms” |
tr |
dc.type |
Article |
tr |
dc.contributor.firstauthorID |
51177 |
tr |
dc.contributor.department |
Adıyaman Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe Eğitimi Bölümü |
tr |
dc.identifier.endpage |
93 |
tr |
dc.identifier.issue |
2 |
tr |
dc.identifier.startpage |
83 |
tr |
dc.identifier.volume |
2 |
tr |
dc.source.title |
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi |
tr |