Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

Diş hekimliği fakültesi öğrencilerinin dental kaygı seviyelerinin karşılaştırılması

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Aksoy, Fatih
dc.date.accessioned 2020-09-23T08:02:46Z
dc.date.available 2020-09-23T08:02:46Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.issn 2458-9179
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1074
dc.description.abstract Amaç: Bu çalışmanın amacı diş hekimliği fakültesinde eğitim gören birinci ve dördüncü sınıf öğrencilerin dental kaygı düzeylerinin karşılaştırılmasıdır. Yöntem: Çalışmamıza diş hekimliği fakültesinde eğitim gören 82 birinci sınıf, 45 dördüncü sınıf olmak üzere toplamda 127 öğrenci dahil edilmiştir. Dental kaygının ölçülmesi için sıklıkla kullanılan 5 sorudan oluşan Modifiye Dental Anksiyete Skalasını (MDAS) ve demografik bilgileri içeren anket formları katılımcılara dağıtıldı. MDAS skoru 19 veya daha yüksek olan katılımcılar yüksek dental kaygı düzeyine sahip olarak değerlendirildi ve kaydedildi. Elde edilen verilerin Student t testi ile tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılarak istatistiksel analizleri yapıldı. Bulgular: Tüm sorularda birinci sınıfların MDAS skorları daha yüksekti ve ilk soru hariç diğer tüm sorularda skorlar bakımından gruplar arasında anlamlı fark bulundu (p<0.001). Birinci sınıflarda elde edilen ortalama MDAS skoru (14.28±4.09) dördüncü sınıflarda elde edilen ortalama MDAS skoruna (10.59±3.67 ) göre anlamlı derecede daha yüksek bulundu (p<0.001). MDAS skoru ≥ 19 olan öğrenci sayısı birinci sınıflarda 10 (%12,2) iken dördüncü sınıflarda 1 (%2,2) olarak bulundu. Sonuç: Diş hekimliği birinci sınıfta eğitim gören öğrencilerin düzeyleri dördüncü sınıfta eğitim gören öğrencilere göre daha yüksektir. Diş hekimliği eğitimi ile dental kaygı arasında ters orantı olduğu görülmüştür. Bu veriler doğrultusunda diş işlemleriyle alakalı bilgilendirmenin arttırılarak bireylerin dental kaygı düzeylerinin azaltılabileceği söylenebilir. tr
dc.description.abstract Objective: The aim of this study was to compare the levels of dental anxiety among the first and fourth year dentistry students. Methods: A total of 127 dentistry students (82 first year and 45 fourth year) were enrolled in the study. Questionnaire forms including Modified Dental Anxiety Scale (MDAS) and demographic information, consisting of 5 questions frequently used for measuring dental anxiety, were distributed to the participants. Participants with an MDAS score of 19 or higher were evaluated as having a high level of dental anxiety and were recorded. The data were analyzed by Student t test and ANOVA. Results: The MDAS scores of the first year student were higher in all questions and there was a significant difference between the groups in terms of scores in all other questions except the first question (p <0.001). The mean MDAS score in the first year (14.28 ± 4.09) was significantly higher than the mean MDAS score in the fourth year (10.59 ± 3.67) (p <0.001). The number of students with MDAS score ≥ 19 was 10 (12.2%) in the first year and 1 (2.2%) in the fourth year. Conclusion: First year dentistry students have higher levels than fourth year students. There was an inverse relationship between dental education and dental anxiety. According to these data, it can be said that dental anxiety levels of individuals can be decreased by increasing the information about dental procedures. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Dental kaygı tr
dc.subject Diş hekimliği öğrencisi tr
dc.subject Dental anksiyete skalası tr
dc.subject Dental anxiety tr
dc.subject Dentistry student tr
dc.subject Dental anxiety scale tr
dc.title Diş hekimliği fakültesi öğrencilerinin dental kaygı seviyelerinin karşılaştırılması tr
dc.title.alternative Comparison of dental anxiety levels of dentistry students tr
dc.type Article tr
dc.contributor.firstauthorID 186904 tr
dc.contributor.department Adıyaman Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Endodonti Anabilim Dalı tr
dc.identifier.endpage 1775 tr
dc.identifier.issue 3 tr
dc.identifier.startpage 1767 tr
dc.identifier.volume 5 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster