Adiyaman University Repository

Dermatoloji eğitiminde vakaya dayalı öğrenme: bir geri bildirim modeli

Show simple item record

dc.contributor.author Altunışık, Nihal
dc.contributor.author Türkmen, Dursun
dc.contributor.author Şener, Serpil
dc.contributor.author Kayhan Tetik, Burcu
dc.contributor.author Gözükara Bağ, Harika
dc.date.accessioned 2020-09-23T07:56:25Z
dc.date.available 2020-09-23T07:56:25Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.issn 2458-9179
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1073
dc.description.abstract Amaç: Deri hastalıklarının çoğu öncelikle birinci basamak sağlık kuruluşlarındaki hekimler tarafından görüldüğü için öğrencilik döneminde verilen dermatoloji eğitimi sık sık güncellenmelidir. Vakaya dayalı öğrenme modelinde bilginin belli bir olguya odaklandırılarak gözden geçirilmesi hedeflenir. Çalışmamızda üniversitemizdeki öğrencilere verilen dermatoloji stajı eğitiminin yeterlilik düzeyinin değerlendirilmesi ve vakaya dayalı öğrenme metodunun öğrenci eğitimine katkısının değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Gereç ve Yöntem: İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde eğitim gören 47 altıncı sınıf öğrencisi çalışmaya dahil edildi. Eğitim öncesi öğrencilere birinci basamak sağlık kuruluşlarında en sık rastlanan hastalıklardan seçilen 10 vaka resmi (sırasıyla pedikülozis kapitis, tinea kapitis, herpes genitalis, tinea fasiyalis, erizipel, zona zoster, viral siğil, ürtiker, seboreik dermatit ve atopik dermatit) gösterildi. Her resim için tanı ve tedavi cevaplarının yazılabileceği boş alanlar içeren açık uçlu anketler dağıtıldı. Cevaplar toplandıktan sonra resimlerdeki vakaların tanı ve tedavileri anlatıldı. Eğitim tamamlandıktan sonra anketler tekrarlandı. Bulgular: Eğitim öncesi ve sonrası tanıya yönelik verilen cevaplar karşılaştırıldığında iki, dört, beş, yedi ve sekizinci sorularda istatistiksel olarak anlamlı fark bulundu (p< 0,05). Eğitim öncesi ve sonrası tedaviye yönelik verilen cevaplar karşılaştırıldığında bir, üç, dört, altı, yedi ve sekizinci sorularda istatistiksel olarak anlamlı fark tespit edildi (p< 0,05). Sonuç: Çalışmamızda vaka görselleri üzerinden yapılan eğitimde doğru tanı oranlarının eğitim öncesine göre belirgin olarak arttığı tespit edildi. Bu sonuç dermatoloji stajında vaka temelli eğitimin önemini göstermektedir. tr
dc.description.abstract Objective: Since most of the skin diseases are seen primarily by physicians in primary health care institutions, dermatology training given during the student period should be updated frequently. The case-based learning model aims to review information by focusing on a particular case. The aim of this study was to evaluate the proficiency level of dermatology internship education given to students in our university and to evaluate the contribution of casebased learning method to student education. Materials and Methods: Forty seven sixth grade students studying at İnönü University Faculty of Medicine were included in the study. Before the training, 10 case pictures (pediculosis capitis, tinea capitis, herpes genitalis, tinea facialis, erysipelas, zona zoster, viral wart, urticaria, seborrheic dermatitis and atopic dermatitis) were shown to the students. Open-ended questionnaires were distributed for each picture with blank spaces for diagnosis and treatment responses. After the answers were collected, the diagnosis and treatment of the cases were explained. After the training was completed, the questionnaires were repeated. Results: When the answers given before and after education were compared, a statistically significant difference was found in the questions two, four, five, seven and eight (p <0.05). When the answers given before and after the training were compared, a statistically significant difference was found in the questions one, three, four, six, seven and eight (p <0.05). Conclusion: In our study, it was found that accurate diagnosis rates increased significantly when compared with pre-training in case-based education. This result shows the importance of case based education in dermatology internship. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Dermatoloji tr
dc.subject Vakaya dayalı eğitim tr
dc.subject Tıp eğitimi tr
dc.subject Dermatology tr
dc.subject Case-based education tr
dc.subject Medical education tr
dc.title Dermatoloji eğitiminde vakaya dayalı öğrenme: bir geri bildirim modeli tr
dc.title.alternative Case based learning in dermatology education: a feedback model tr
dc.type Article tr
dc.contributor.firstauthorID 132874 tr
dc.contributor.firstauthorID 287042 tr
dc.contributor.firstauthorID 103375 tr
dc.contributor.firstauthorID 234558 tr
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi, Dermatoloji Anabilim Dalı tr
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi, Aile Hekimliği Anabilim Dalı tr
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi, Biyoistatistik Anabilim Dalı tr
dc.identifier.endpage 1813 tr
dc.identifier.issue 3 tr
dc.identifier.startpage 1807 tr
dc.identifier.volume 5 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account